پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 16750
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

42 برگزیده مسابقات قرآن کارگری تجلیل شدند

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و طی آن 42 برگزیده این دوره از مسابقات تجلیل شدند.
42 برگزیده مسابقات قرآن کارگری تجلیل شدند
به گزارش قم نیوز، در این مراسم اختتامیه که امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتهاردی معاون فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه، پیریایی استاندار قم، زارعی کوشا فرماندار قم و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
 
در ابتدای مراسم کاوه اشتهاردی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی گفت: 5 هزار نفر از کارگران کشور در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و پس از رقابت‌های مرحله نهایی در پایان 42 نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب شدند که از آنها تقدیر می‌شود.
 
اشتهاردی فعالیت‌های قرآنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: فراهم‌سازی زمینه تمسک به قرآن در جامعه کار، ارج دادن به ارزش‌های الهی، تشخیص قاریان و جامعه کار و ساماندهی آنان، ایجاد رقابت مثبت با گسترش مبانی قرآنی، ارتقای سطح علمی و قرآنی جامعه کار کشور، شناسایی آسیب‌های فرهنگی و رفع آن، شناسایی نیازهای آموزشی قرآنی جامعه کار و تلاش، عمل به قرآن، تحقق کار شایسته و عمل به قرآن از جمله اهداف برگزاری این مسابقات به شمار می‌روند.
 
در ادامه آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم سخنرانی کرد و با بیان اینکه ورود به حریم الهی تنها نباید در لفظ باشد بلکه آدمی باید به صورت واقعی و عملی به این پناهگاه وارد شود عنوان داشت: هیچ کاری بدون یاد و نام خدا به نتیجه نمی‌رسد؛ مسابقات قرآنی هم باید با استعاذه و توکل بر حضرت حق شروع شوند و در این صورت است که به سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی تبدیل خواهند شد و همینجاست که شیطان نیز برای جلوگیری از اینگونه فعالیت‌ها وارد عمل می‌شود.
 
پس از آن حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی هم طی سخنانی با بیان اینکه پیروی از ولایت و تمسک به قرآن از سوی مسئولان نظام اسلامی لازم است عنوان داشت: این امر موجب می‌شود کارها در جامعه به خوبی پیش بروند.
 
وی ادامه داد: لازم است انسان در زندگی ملجأ و پناهگاهی داشته باشد؛ زمانی که آدمی بر سر دو راهی‌ها و شبهات می‌رسد باید با پناه بردن به قرآن نتیجه لازم را به دست آورد.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی جدایی از قرآن را عامل سقوط انسان دانست و افزود: در روایات اسلامی به این حقیقت اشاره شده است که اگر می‌خواهید در روز قیامت قرآن شفیع شما باشد و در جوار پیامبر(ص) جای بگیرید نباید قرآن را از دست بدهید.
 
کرم رضا پیریایی استاندار قم سخنران بعدی این مراسم بود. وی گفت: اهتمام عملی به قرآن اهمیت بیشتری از قرائت لفظی آن دارد و مسابقات قرآنی هم باید همین هدف را دنبال کنند.
 
پیریایی افزود: موضوعاتی که شرکت‌کنندگان در آن به رقابت می‌پردازند باید وارد زندگی عملی آنها شود تا بتوانیم از هدایت‌های قرآن در اداره جامعه بهره ببریم.
 
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنران پایانی این مراسم بود که با بیان اینکه فرهنگ پس‌انداز امروز در جامعه ما کم شده و لازم است این فرهنگ را ترویج کنیم خاطرنشان کرد: اگر هم پس‌اندازی صورت می‌گیرد خرد بوده و بیشتر به سمت سکه و ارزش رفته است و پس‌اندازی مولد محسوب نمی‌شود و نوعی فرهنگ منفی است.
 
وی پایین بودن بهره‌روری را در کشور مورد توجه قرار داد و افزود: تا زمانی که این مشکل را برطرف نکنیم حتی با بالاترین فناوری‌ها هم راه به جایی نخواهیم برد؛ میزان بهره‌وری به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی در این میان نوع تعامل فرد شاغل با کار و تکنولوژی‌‌های موجود مهم است.
 
ربیعی با اشاره به تاکیدات قرآن بر روی کار گروهی و تعاون عنوان داشت: یکی از مشکلات ما در امر توسعه نگاه به زمان است؛ توجه قرآن برنامه‌ریزی و نگاه به آینده است در حالیکه ما از نظر فرهنگی به گذشته‌ها می‌نگریم.
 
در انتها نیز با اهدای جوایزی از 42 نفر از برگزیدگان زن و مرد این دوره از مسابقات که از میان 450 نفر مرحله پایانی و از کارگران 18 استان کشور بودند تجلیل شد.
 
انتهای پیام/125
 
https://qomnews.ir/vdciuyaz.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما