دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 16823
روزهای ششم تا هشتم آذر ماه جاری

20 فرنگی‌کار قمی در مسابقات جوانان کشور به روی تشک می‌روند

قم نيوز : قم نیوز: 20 فرنگی‌کار قمی این هفته در پیکارهای کشتی فرنگی عمومی رده سنی جوانان قهرمانی کشور با حریفان خود سرشاخ می‌شوند.
20 فرنگی‌کار قمی در مسابقات جوانان کشور به روی تشک می‌روند
به گزارش قم نیوز، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان رقابت‌های عمومی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشور روزهای ششم تا هشتم آذر ماه در قم برگزار می‌شود و سالن دو هزار نفری شهید حیدریان میزبان این مسابقات خواهد بود.
 
این مسابقات با حضور کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در حالی به مدت سه روز در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار می‌شود که از سوی فدراسیون کشتی کشورمان شرایط حضور و سهمیه تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات مشخص شده است.
 
بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از پیکارها تیم‌های مطرح خوزستان، لرستان و ایلام دارای 30 سهمیه حضور در این مسابقات هستند اما تیم هیئت کشتی استان قم به عنوان میزبان می‌تواند 20 کشتی‌گیر را به این پیکارها معرفی کند.
 
همچنین تیم‌های کشتی فرنگی توابع تهران، تهران، مازندران، فارس، کردستان و اردبیل نیز همانند تیم هیئت کشتی استان قم دارای 20 سهمیه هستند و تیم‌های کهگیلویه‌و‌ بویراحمد، خراسان‌رضوی، البرز،‌ قزوین، گلستان، گیلان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و زنجان هر کدام 15 نفر و بقیه استان‌ها هر کدام 10 سهمیه خواهند داشت.
 
با توجه به شرایط سنی و اوزان مسابقات که از سوی فدراسیون کشتی اعلام شده است، تنها کشتی‌گیران متولد یازدهم دی ماه سال 1372 تا دهم دی ماه سال 1375 مجاز به شرکت در این مسابقات هستند و رقابت مدعیان در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم به انجام می‌رسد.
 
در حالی که این مسابقات در اوزان مختلف با دو کیلو ارفاق وزن انجام خواهد شد، رقابت مدعیان با شرایط جدول فیلا به انجام می‌رسد و بازنده‌ها از 32 نفر شانس مجدد خواهند داشت، ضمن اینکه ضوابط داوری حاکم بر مسابقات عمومی کشتی فرنگی جوانان مطابق آخرین ضوابط اعلامی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) خواهد بود.
 
وزن‌کشی اوزان 50، 55، 60 و 66 کیلوگرم این دوره از پیکارها از ساعت 17 تا 17 و 30 دقیقه روز چهارشنبه ششم آذر ماه به انجام می‌رسد و مسابقات کشتی‌گیران حاضر در این اوزان از صبح روز پنجشنبه هفتم آذر ماه بر روی سه تشک سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم انجام خواهد شد.
 
این در حالی است که وزن‌کشی اوزان 84 ، 96 و 120 کیلوگرم از ساعت 17 تا 17 و 30 دقیقه روز پنجشنبه هفتم آذرماه در سالن مرحوم سلطان‌نژاد مجموعه ورزشی تختی قم برگزار می‌شود و مسابقات فرنگی‌کاران حاضر در این اوزان روز جمعه هشتم آذر ماه بر روی سه تشک انجام می‌پذیرد.
 
در پایان این پیکارها به نفرات اول، دوم و سوم حکم و مدال اهداء خواهد شد، ضمن اینکه نفرات اول تا چهارم هر وزن مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی جوانان فرنگی خواهند بود و نفرات اول هر وزن مجوز حضور در جام بین‌المللی شاهد را کسب می‌کنند.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjtoev.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما