چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : 16872
مسئول انجمن ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

جلسات شعرخوانی هفتگی انجمن ادبی قم 15 ساله شد

قم نيوز : قم نیوز: مسئول انجمن ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به شعرخوانی عمومی انجمن ادبی گفت: این برنامه حدود 15 سال به صورت مداوم هر هفته پنج‌شنبه‌ها در انجمن برگزار می‌شود و این از افتخارات انجمن است.
جلسات شعرخوانی هفتگی انجمن ادبی قم 15 ساله شد
به گزارش قم نیوز، محمدعلی مجاهدی فعالیت‌های انجمن ادبی قم را به سه دسته برنامه‌های آموزشی، جلسات شعرخوانی عمومی و شعرخوانی مناسبتی تقسیم کرد و اظهار داشت: کلاس نقد شعر، کارگاه شعر سپید، کارگاه پیشرفته داستان، جلسات آسیب‌شناسی شعر آیینی و حلقه ریشه‌ها و اندیشه‌ها از فعالیت‌های آموزشی این انجمن است که معمولاً همه روزه ساعت 16 با استقبال علاقه‌مندان این حوزه در محل انجمن برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه به جلسات شعرخوانی عمومی انجمن ادبی اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه که مختص شعرخوانی اعضای انجمن است، حدود 15 سال به صورت مداوم هر هفته پنج‌شنبه‌ها ساعت 16 در محل انجمن برگزار می‌شود و این از افتخارات انجمن است.
 
مسئول انجمن ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تاسیس دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور اظهار داشت: با این اتفاق، فعالیت‌های انجمن متمرکز به این دبیرخانه شده است و کنگره‌های ملی و استانی از قبیل کنگره ملی غدیر، کنگره شعر عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر، کنگره شعر علوی، کنگره ملی شعر فاطمی و کنگره‌های فراوان دیگر با یاری دوستان ما در دبیرخانه انجام می‌پذیرد و این تقسیم وظایف مناسب موجب شده فعالیت‌های شعری منسجم‌تر و متحدتر انجام پذیرد اگرچه برگزاری کنگره بخش کوچکی از فعالیت‌های دبیرخانه شعر آیینی است.
 
مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور به فعالیت‌های دیگر انجمن ادبی قم اشاره کرد و گفت: به فراخور مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های ویژه‌ای در هفته دفاع مقدس، عید نوروز، ایام فاطمیه، ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و بسیاری از مناسبت‌های دیگر در انجمن قم برگزار می‌شود.
 
مجاهدی مکان برگزاری این برنامه‌ها را در ساختمان انجمن ادبی قم اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شاعران قمی در اکثر کنگره‌ها پیشتاز هستند، ویژه برنامه‌های انجمن نیز از سطح بالایی برخوردار است به همین خاطر این برنامه‌ها، جلوه کنگره‌ای ملی در مقیاسی کوچکتر دارند.
 
وی در مورد فعالیت‌های کلی انجمن یادآور شد: انجمن ادبی قم بعد از تغییر مکان با توجه به محدود بودن فضا، سالنی را با ظرفیت کلی 80 نفر برای ویژه برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی انجمن فراهم کرده‌ایم که در مواقعی پاسخگوی استقبال هنردوستان نیست و در اکثر مواقع، حتی در کلاس‌های آموزشی جایی برای نشستن نمی‌ماند و این نشان از علاقه به شعر در این مرز و بوم دارد.
 
مسئول دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور با تاکید بر اینکه یکی از آرمان‌های انجمن ادبی استان قم، پرورش شاعران موفق در زمینه شعر آیینی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فضایی بزرگتر و مناسب‌تر و با مالکیت این انجمن داشته باشیم تا در خدمت رسانی به علاقه‌مندان به شعر و ادب استان بهتر عمل کنیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdxj0f.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما