شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 169
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم مطرح کرد:

نظارت مؤثر نظام مهندسی قم بر ساخت و سازها

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: نظام مهندسی قم بر ساخت و سازهای استان نظارت موثر دارد.
نظارت مؤثر نظام مهندسی قم بر ساخت و سازها
به گزارش قم نیوز، امین مقومی نظارت بر ساخت و سازهای استان را مطلوب خواند و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی در استان از ابتدای صدور پروانه تا صدور پایان کار بر کیفیت ساخت و ساز نظارت موثر دارد.

وی با بیان اینکه نقشه تهیه شده توسط طراحان، توسط این سازمان نیز کنترل می‌شود، ادامه داد: نظام مهندسی خدمات خود را در قالب هفت رشته عمران، معماری، برق، مکانیک، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری به مردم ارائه می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه پس از تصویب نقشه‌ها، مهندس ناظر برای کار معرفی می‌شود، گفت: مهندس ناظر تا پایان مراحل ساخت به صورت مرحله‌ای بر نحوه ساخت و مطابقت نقشه با وضعیت اجرا نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به تفاهم منعقد شده با بنیاد مسکن، سازمان کاردان‌های فنی ساختمان را متولی نظارت بر ساختمان‌های روستایی دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی تلاش می‌کند با همکاری کاردان‌های فنی، نظارت موثری را بر ساخت ساختمان‌های روستایی داشته باشد.

مقومی در ادامه با اشاره به نظارت این سازمان بر احداث واحدهای مسکونی منطقه پردیسان، تصریح کرد: این سازمان علاوه بر نظارت بر ساخت و ساز در شهرهای استان در حال حاضر، به‌دنبال تاسیس دفاتر نمایندگی در بخش‌ها نیز بوده تا بتواند کیفیت ساخت و ساز را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر معرفی مهندسان طراح و ناظر، توسط این سازمان در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام مهندسی قم با بیان اینکه با متخلفان در عرصه ساخت و ساز طبق قانون برخورد خواهد شد، گفت: ارزیابی مستمر در طول مراحل ساخت، باعث می‌شود تا متخلفین شناسایی شوند و شورای انتظامی بر اساس قانون مسئولیت رسیدگی به شکایات و تخلفات را به عهده دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcjfhevzuqem.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما