پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 17151
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل ‌ارشاد قم تاکید کرد

ممنوعیت استفاده از زبان بیگانه در تابلوهای شهری و ساختمان‌ها

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ممنوعیت استفاده از زبان بیگانه در تابلوهای شهری و ساختمان‌ها گفت: با متخلفان این امر برخورد قانونی می‌شود.
ممنوعیت استفاده از زبان بیگانه در تابلوهای شهری و ساختمان‌ها
به گزارش قم نیوز، جلسه بررسی وضعیت تبلیغات شهری با موضوع حروف برجسته و تابلوهای ساختمان‌های سطح شهر با حضور محمد خامه یار معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری، اصناف، نیروی انتظامی، خدمات شهری، سازمان نظام مهندسی، شورای شهر و زیباسازی شهری صبح امروز در این اداره کل برگزار شد و طی آن مسائل مربوط به ساماندهی تبلیغات و تابلوهای شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
محمد خامه یار در این نشست به استفاده از زبان لاتین در نمای ساختمان‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: برخی سعی در اروپایی کردن این شهر دارند که برای جلوگیری از این اتفاق و برای حفظ مبلمان شهری و معماری سنتی و آئینی در شأن این استان باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود.
 
وی با بیان اینکه استفاده از کلمات غیر فارسی در تابلوی ساختمان‌ها ممنوع است بیان کرد: طبق آئین‌نامه، فقط مکان‌های توریست پذیر، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و برخی دیگر از مراکز که در آئین‌نامه آمده است، استثناء هستند، آن هم با این شرط که در کنار زبان فارسی که بخش عمده تابلو را در برگرفته، از زبان لاتین استفاده شود.
 
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه از برخورد قانونی با متخلفان در این امر خبر داد و افزود: برای داشتن شهری با ظاهری زیبا و در شأن جایگاه این استان، نیاز به همدلی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های مرتبط در نظارت و اجرای قانون و همچنین همشهریان محترم در رعایت قوانین مربوطه دارد.
 
در ادامه این نشست، حاضران در جلسه ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب از قوانین موجود به عموم مردم، استفاده از طرح‌های مناسب تبلیغاتی در شأن استان و همچنین هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط در نظارت بر اجرای قوانین تأکید کردند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezz8z.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما