يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 1721
کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش قم:

670 دانش‌آموز قمی زیر پوشش طرح پراکنده شاهد هستند

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 670 دانش‌آموز قمی زیر پوشش طرح پراکنده شاهد در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.
670 دانش‌آموز قمی زیر پوشش طرح پراکنده شاهد هستند
به گزارش قم نیوز، حیدر رستمی در حاشیه همایش ستادهای شاهد و شورای مدارس شاهد که شنبه شب در سالن کوثر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش ستادهای شاهد به منظور ارزیابی عملکرد سال گذشته مدارس شاهد و ایثارگران و تقدیر از فرهنگیان موفق برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های مدارس بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی و پرورشی در حوزه درصد قبولی در کنکور سراسری، مسابقات علمی و تحقیق و پژوهش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها از دیگر محورهای این همایش محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۱۹ مدرسه شاهد و ایثارگر در استان قم وجود دارد، گفت: ۵ هزار و ۴۷ نفر دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در استان قم مشغول تحصیل هستند.

وی به اجرای طرح پراکنده شاهد در استان قم اشاره کرد و افزود: ۶۷۰ نفر دانش‌آموز قمی زیرپوشش طرح پراکنده شاهد مشغول تحصیل هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان زیر پوشش طرح پراکنده شاهد به دلایل مختلف مانند تمایز رشته تحصیلی، بعد مسافت به مدارس شاهد و ایثارگران به تحصیل در مدارس عادی پرداخته و از معلم راهنما در طرح پراکنده شاهد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تقسیم بندی دانش‌آموزان استان به شاهد و غیرشاهد گفت: دانش‌آموزان شاهد شامل فرزند شهید، جانباز بالای ۵۰ درصد، آزاده و دانش‌آموزان دیگر شامل فرزندان ایثارگران، رزمندگان و جانبازان زیر ۵۰ درصد مشغول تحصیل در مدارس شاهد هستند.

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مدارس شاهد و ایثارگر دارای چهار تا هشت ساعت برنامه اضافی نسبت به مدارس عادی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد شاهد یادآور شد: ستاد‌های شاهد در زمینه برنامه‌های آموزشی و پرورشی و یادواره‌های شهدا و ارائه خدمات به جانبازان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.iqsa2bqmsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما