کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شرکت گاز استان قم:

کاهش یک درجه‌ای دمای محیط موجب 6 درصد صرفه‌جویی می‌شود

خبرگزاری فارس , 17 آذر 1392 ساعت 9:08

قم نیوز: سرپرست شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه کاهش هر یک درجه دمای اتاق موجب کاهش 6 درصد مصرف گاز می‌شود، از مردم استان قم خواست با مصرف بهینه و ایمن گاز، مانع از قطع جریان گاز در روزهای سرد سال شوند.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، غلامرضا فرجی ضمن تشریح عملکرد درخشان شرکت ملی گاز ایران در کشور و شرکت گاز استان قم طی 35 سال گذشته در خصوص تأمین انرژی، نکات مهمی را در زمینه رعایت صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز طبیعی و ایمنی متذکر شد.
 
وی اظهار داشت: میزان شدت انرژی در کشور چهار برابر متوسط جهانی است و همچنین مقدار مصرف انرژی کشور چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری با مصرف انرژی کشور ایران که حدود یک بیستم آن جمعیت را دارد، برابری می‌کند و این هشداری برای ما مصرف‌کنندگان است که این سرمایه ملی که به آیندگان نیز تعلق دارد را به آسانی و بدون مدیریت مصرف، هدر ندهیم.
 
سرپرست شرکت گاز استان قم اضافه کرد: ما باید با رفتار و عمل مناسب، مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را در بین اعضای خانواده خود ترویج و نهادینه کنیم.
 
وی در ادامه به خطرات گاز CO (منواکسیدکربن) اشاره کرد و تأکید کرد: این گاز سمی بی‌بو، بی‌رنگ، بی‌مزه و مرگ‌آور که ناشی از احتراق ناقص گاز طبیعی بوده و از جمله در اثر مسدود بودن لوله‌های خروجی بخاری، آبگرمکن و تجهیزات گازسوز و محدود بودن فضا و هوای اطراف وسایل گاز سوز، ایجاد می‌شود و دویست برابر سریعتر از اکسیژن، جذب گلبول‌های قرمز خون می‌شود و مقدار کمی از آن سریعا به تمام بدن منتقل شده و موجب خواب آلودگی، خمیازه و کسلی، خستگی و کاهش قدرت دید، کاهش قدرت عضلات شده و در نهایت منجر به مرگ خاموش می‌شود.
 
فرجی با اشاره به اینکه کاهش هر یک درجه دمای اتاق موجب کاهش 6 درصد مصرف گاز می‌شود، از مردم استان قم درخواست کرد با مصرف بهینه و ایمن گاز، مانع از قطع جریان گاز در روزهای سرد سال به ویژه در مناطق سردسیر کشور شوند.
 
انتهای پیام/125


کد مطلب: 17241

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/17241/کاهش-یک-درجه-ای-دمای-محیط-موجب-6-درصد-صرفه-جویی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir