يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 17241
سرپرست شرکت گاز استان قم:

کاهش یک درجه‌ای دمای محیط موجب 6 درصد صرفه‌جویی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه کاهش هر یک درجه دمای اتاق موجب کاهش 6 درصد مصرف گاز می‌شود، از مردم استان قم خواست با مصرف بهینه و ایمن گاز، مانع از قطع جریان گاز در روزهای سرد سال شوند.
کاهش یک درجه‌ای دمای محیط موجب 6 درصد صرفه‌جویی می‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، غلامرضا فرجی ضمن تشریح عملکرد درخشان شرکت ملی گاز ایران در کشور و شرکت گاز استان قم طی 35 سال گذشته در خصوص تأمین انرژی، نکات مهمی را در زمینه رعایت صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز طبیعی و ایمنی متذکر شد.
 
وی اظهار داشت: میزان شدت انرژی در کشور چهار برابر متوسط جهانی است و همچنین مقدار مصرف انرژی کشور چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری با مصرف انرژی کشور ایران که حدود یک بیستم آن جمعیت را دارد، برابری می‌کند و این هشداری برای ما مصرف‌کنندگان است که این سرمایه ملی که به آیندگان نیز تعلق دارد را به آسانی و بدون مدیریت مصرف، هدر ندهیم.
 
سرپرست شرکت گاز استان قم اضافه کرد: ما باید با رفتار و عمل مناسب، مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را در بین اعضای خانواده خود ترویج و نهادینه کنیم.
 
وی در ادامه به خطرات گاز CO (منواکسیدکربن) اشاره کرد و تأکید کرد: این گاز سمی بی‌بو، بی‌رنگ، بی‌مزه و مرگ‌آور که ناشی از احتراق ناقص گاز طبیعی بوده و از جمله در اثر مسدود بودن لوله‌های خروجی بخاری، آبگرمکن و تجهیزات گازسوز و محدود بودن فضا و هوای اطراف وسایل گاز سوز، ایجاد می‌شود و دویست برابر سریعتر از اکسیژن، جذب گلبول‌های قرمز خون می‌شود و مقدار کمی از آن سریعا به تمام بدن منتقل شده و موجب خواب آلودگی، خمیازه و کسلی، خستگی و کاهش قدرت دید، کاهش قدرت عضلات شده و در نهایت منجر به مرگ خاموش می‌شود.
 
فرجی با اشاره به اینکه کاهش هر یک درجه دمای اتاق موجب کاهش 6 درصد مصرف گاز می‌شود، از مردم استان قم درخواست کرد با مصرف بهینه و ایمن گاز، مانع از قطع جریان گاز در روزهای سرد سال به ویژه در مناطق سردسیر کشور شوند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezw8z.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما