چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 17369
معاون بنیاد شهید قم:

سالانه ۲۲۵ یادواره شهدا در سطح شهر قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران قم گفت: سالانه ۲۲۵یادواره شهری در دانشگاها،‌ مساجد و محله های قم و ۸۵یادواره روستایی در مرکز بخش‌ها و دهستانهای قم برگزاری می شود.
سالانه ۲۲۵ یادواره شهدا در سطح شهر قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، ‌حجت الاسلام محمد غفوری با اشاره برگزاری یادواره شهدا، اظهار کرد: مردم گرایی، حضور حداکثری جوانان، ‌معرفی مناسب شهدا، ‌انجام فعالیت های فرهنگی،‌ آگاهی بخشی و انتقال فرهنگ ایثارگری از شاخص های مهمی است که در یادواره ها دنبال می شود.
 
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران استان افزود: محوری ترین هدف برگزاری یادواره ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است بنابراین باید روحیه مردم محوری در یادواره ها حفظ شود تا اثر گذاری آن حداکثری باشد.
 
وی با اشاره به سطوح برگزاری یادواره ها در سطح بین المللی، ملی، استانی و روستایی مطرح کرد: از آن جمله می توان به یادواره رهبر شیعیان پاکستان علامه سید عارف حسینی،‌ یادواره شهید مطهری، یادواره شهید سپهبد قرنی، ‌یادوراه شهدای 15خرداد، ‌یادواره های صنفی و یادواره شهدای روستای فردو اشاره کرد.
 
 غفوری تاکید کرد: سالانه 225یادواره شهری در دانشگاها،‌ مساجد و محله های قم و 85یادواره روستایی در مرکز بخشها و دهستانهای قم برگزاری می شود.
 
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال 418یادواره با حضور بیش از 535هزار نفر در استان قم برگزار شده است.
 
وی با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: در راستای تقویت کیفی یادواره ها، طراحی شاخص های ارزیابی یادواره ها، ‌تشکیل کارگروه یادواره های منتخب، ‌ایجاد ستاد یادواره های استان،‌ برگزاری همایش یادواره ها،‌ تلاش در جهت ایجاد روحیه نهادینه سازی و مردم محوری در برگزاری یادواره ها، ‌تلاش در جهت ایجاد زمینه حضور جوانان و نوجوانان از مورد پیگیری است.
 
غفوری تاکید کرد: ارتباط متولیان یادواره ها با سایت شهدا جهت تبادل اطلاعات و رشد کیفی فعالیت یادواره‌ها و راه اندازی بانک اطلاعاتی جهت انتقال عملکرد یادواره ها در این بانک برای بهره مندی از تجربیات یکدیگر از جمله برنامه هایی است که در حال پیگیری است.
 
اتمام پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcf1mdy.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما