سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 17791
در ادامه‌ی ویژه برنامه‌های هفته‌ی پژوهش ؛

«همایش علمی - پژوهشی کاوش» میزبان پژوهش‌گران کوچک

قم نيوز : قم نیوز: «همایش علمی - پژوهشی کاوش» با شرکت اعضا و مربیان پژوهش‌گر و برپایی کارگاه‌های مختلف علمی و مراسم تقدیر از برگزیدگان در مرکز فرهنگی هنری شماره 6 کانون استان قم برگزار شد.
«همایش علمی - پژوهشی کاوش» میزبان پژوهش‌گران کوچک
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این همایش با برپایی سه کارگاه علمی – آموزشی با عناوین «تکه ‌ای از آسمان»، «رد پای خدا» و« دوباره نگاه کن» آغاز شد که اعضای شرکت کننده به صورت گروهی و به نوبت در این کارگاه‌ها شرکت می‌کردند.
در کارگاه‌ نجوم با عنوان تکه ‌ای از آسمان، اعضای کودک و نوجوان با منظومه‌ی شمسی و اجرام سماوی آشنا شده و در پایان کارگاه در مسابقه‌ی نجومی با هم به رقابت می‌پرداختند.
«رد پای خدا»، عنوان کارگاه زیست بود که مربیان با تشریح قلب گوسفند و نشان دادن جایگاه قلب در بدن به کمک ماکت بدن انسان اعضای پژوهش‌گر را با چگونگی پمپاژ خون، عملکرد قلب و اجزای داخلی آن آشنا کرده و قدرت و عظمت خلقت خداوند را به آنان یادآور شدند.
« دوباره نگاه کن» نیز عنوان کارگاه قصه گویی علمی بود که با محوریت کتاب‌های «مورچگان» و «به مورچه نگاه کن» و همراه با ابزار قصه گویی اجرا شد. در پایان نیز اعضای کارگاه بدن مورچه را زیر میکروسکوپ می‌دیدند.
پس از برپایی کارگاه‌ها اعضا به سالن آمفی تئاتر مرکز رفته و شاهد اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بودند که با موضوعیت پژوهش و همچنین فرا رسیدن ایا اربعین حضرت سید الشهدا (ع) تدارک دیده شده بود.
اجرای نمایش عروسکی « علامت سوال» توسط اعضای مرکز شماره 8، قصه گویی « جامانده از کاروان» توسط عضو مرکز شماره 3، ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های پژوهشی مراکز کانون استان به صورت پاورپونت و سخنرانی خانم عبدالجباری؛ پژوهشگر استانی و معاون مدرسه‌ی شاهد مریم در خصوص تعریف، تاریخچه و اهمیت تحقیق و پژوهش از جمله برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.
در ابتدای این مراسم نیز محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا گفت: در آستانه‌ی شب یلدا در انتظار صبحی نشسته ایم که همه هم‌چون شهدای کربلا برای اصلاح امور جامعه تلاش کنیم.
وی هم‌چنین یادآور شد : لازمه‌ی انجام فعالیت پژوهشی این است که شناخت و آگاهی لازم را در زمینه‌ی مورد نظر داشته باشیم و با طرح سوال و مسئله‌ی علمی مناسب و منظم مطابق شیوه های آموزش داده شده توسط مربیان و کارشناسان عمل کنیم.
مخلصی در ادامه با اشاره به درخشش آثار پژوهشی اعضای کانون استان قم در ششمین جشنواره‌ی سراسری هفته‌ی پژوهش کانون ، از تلاش‌ها و زحمات اعضا و مربیان پژوهش‌گر تشکر کرده و برخی از نکات پژوهشی مورد نظر هیئت داوران را در ارزیابی صورت گرفته برای اعضای پژوهش‌گر بیان کرد.
در پایان 60 نفر از اعضای دختر و پسر که به صورت فعال در فعالیت‌های پژوهشی مراکز شرکت کرده و صاحب اثر بودند و هم‌چنین 20 نفر از مربیان فعال در عرصه پژوهش که هدایت اعضا را به عهدا داشتند تقدیر شد.
در این میان 5 گروه برگزیده در جشنواره‌ی سراسری هفته‌ی پژوهش نیز لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.
شایان ذکر است در حاشیه‌ی برگزاری «همایش علمی – پژوهشی کاوش» نمایشگاهی از آثار تحقیق و پژوهش اعضای مراکز نیز در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده بود.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezf8z.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما