شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 17897
آیت الله حسینی بوشهری:

حماسه ۹ دی، تجلی اراده خداوند بود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری در نماز جمعه امروز قم گفت: نهم دی ماه، حماسه فراموش ناشدنی‌ای در تاریخ این ملک و ملت شکل گرفت و مردم در این روز ارادت خود را به ساحت قدسی سالار شهیدان، نشان دادند.
حماسه ۹ دی، تجلی اراده خداوند بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم که در حرم کریمه اهل بیت (س) سخن می‌گفت، در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: امثال مراسم اربعین حسینی با شکوه‌تر از همه سال‌های قبل برگزار شد و حدود 20 میلیون نفر در کربلا گرد هم آمدند و در ایران اسلامی نیز، در شهرهای مختلف و به ویژه در قم، مردم عزادار، حماسه دیگری آفریدند و برگ زرینی با عزاداری و پیاده روی از حرم تا جمکران، در کارنامه ایشان به ثبت رسید.
 
تشکر از حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی
 
خطیب جمعه قم افزود: این حماسه، حاصل تلاش بسیاری از عزیزان بود که من همین جا تشکر خودم را از دستگاه‌های اجرایی، تولیت حرم متبرک حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران اعلام می‌کنم. امیدوارم این شور برای اهل بیت (ع) در عزاداری رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام رضا (ع) نیز نشان داده شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: مناسبت دیگر این ایام، هفته وقف است. در حدیث آمده است که چهار چیز برای چهار چیز آفریده شده است که از آن جمله مال برای انفاق، علم برای نشر و دنیا برای عبرت است
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل (ره) است. قبل از پیروزی انقلاب 47 درصد مردم سواد داشتند اما امروز بیش از 85 درصد مردم از نعمت سواد برخوردار هستند. انصافا در این زمینه جناب آقای قرائتی زحمت کشیدند و عزیزان آموزش و پرورش بسیار همت خوبی را انجام دادند.
 
فتنه 88 و حماسه 9 دی، مسائل بسیاری را روشن کرد
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در آستانه 9 دی ماه، تجلی اراده خدا قرار داریم. در این روز، حماسه فراموش ناشدنی در تاریخ این ملک و ملت شکل گرفت که همه دانستند چه کار بزرگی شکل گرفته و اتفاق افتاده است. مردم در این روز ارادت خود را به ساحت قدسی سالار شهیدان، نشان دادند.
 
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: اگر صد‌ها بار شکر نعمت نسبت به مردم خوبمان داشته باشیم، باز هم کم است زیرا این مردم واقعا حماسه آفریدند و دشمنان را تا همیشه نا‌امید کردند.
 
خطیب جمعه قم افزود: دشمن توسط عمال داخلی خود آمده بود و تمام امکاناتش را بسیج کرده بود اما خداوند می‌خواست نورش باقی بماند. عده‌ای هم همچنان بر طبل فریب خوردگی خود می‌کوبند. رهبر ما، رهبر بزرگی است اما آن‌ها وظیفه دارند که از آنچه انجام داده‌اند، ابراز پشیمانی کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در فیضیه به مناسبت این حماسه، مراسم بزرگی برپا می‌شود و همه طبقات شرکت کنند. اگر هزاران کار می‌کردیم که دشمنان خودمان را بشناسیم، عملی نبود. فتنه 88 و حماسه 9 دی، بسیاری از مسائل را روشن کرد.
 
دشمن خطا کند، غنی سازی 60 درصد را آغاز می‌کنیم
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جریان مذاکرات کار‌شناسی هسته‌ای در ژنو، به جایی نرسید و به سال جدید میلادی موکول شد که مشخص شد، علت به نتیجه نرسدن، کارشکنی آمریکایی‌ها بود. قرار بود که آن‌ها کارهایی را انجام دهند و ما نیز کارهایی بکنیم اما حالا می گویند اول شما انجام بدهید تا شاید ما نیز کارهایمان را بکنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: از همین تریبون و از زبان مردم حماسه ساز 9 دی به غربی‌ها اعلام می‌کنم که ملت ما زیر بار زور و تحقیر نمی‌رود. به مسئولین عزیز طرف مذاکره می‌گویم که هوشمند باشید و به دشمن اعتماد نکنید.
 
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مسئولان مذاکره ایرانی بدانند که ملت و رهبری پشت سر شماست اما طوری موضع نگیرید که دشمن در شما احساس ضعف کند و قوی پیش بروید. از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که طرحی در این زمینه آماده کرده‌اند زیرا کلوخ انداز را پاسخ سنگ است.
 
خطیب جمعه قم افزود: در طرح نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی آمده است که اگر دشمن بخواهد تحریمی صورت دهد و اقدامی کند، ما غنی سازی را تا مرز 60 درصد افزایش می‌دهیم زیرا برای سوخت زیردریایی‌هایمان به غنی سازی 60 درصد نیاز داریم و این یک حرکت صلح طلبانه است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دشمن بداند که اگر دست از پا خطا کند، این ملت در میدان است و خم به ابرو نمی‌آورد.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcbzwb8.rhbz9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما