چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 18260
رییس شورای شهر قم:

انعکاس نظرات کارشناسان و مردم در تصویب بودجه 93 شهرداری موثر است

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: انعکاس نظرات کارشناسان و مردم در رسانه ها در تصویب بودجه سال 93 شهرداری قم موثر است.
انعکاس نظرات کارشناسان و مردم در تصویب بودجه 93 شهرداری موثر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمد آتش زر سه شنبه شب در مراسم تقدیم بودجه 93 شهرداری به اعضای شورای شهر با قدردانی از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت پوشش خبری این مراسم خاطر نشان کرد: رسانه ها باید مطلب مرتبط با بودجه پیشنهادی 93 را دقیقا منعکس و مردم را در جریان آن قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری امسال درارایه بودجه خود به موقع عمل کرده و هم اکنون اکثر بودجه های سازمان ها اعلام وصول شده و یا در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: پس از تقدیم بودجه سال 93 شهرداری، شورا می تواند طی یک ماه آینده آن را بررسی کند و پس از بررسی و تصویب نهایی آن را به شهرداری ابلاغ نماید.
 
آتش زر با بیان اینکه وظیفه شورا بررسی بودجه های شهرداری است، افزود: وقتی بودجه شهرداری به شورای شهر ارایه و در آنجا بررسی می شود این بررسی ها به صورت کارشناسانه تر در مطبوعات استان نیز باید صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه بودجه ای که شهرداری ارایه می کند معمولا دو قسمتی است، گفت: یک قسمت آن مربوط به نگهداری شهر و امور جاری شهرداری است که این بودجه مبتنی بر درامدهای شهرداری، از محل عوارض، صدور پروانه های ساختمانی، تراکم، جرایم ، مالیات بر ارزش افزوده و اخذ عوارض های مختلف دیگر می باشد.
 
آتش زر ادامه داد: بودجه پیوستی نیز به عنوان بخش دیگر بودجه شهرداری با استفاده از تسهیلات و فاینانس است که از طریق بخش خصوصی به دست می آید.
 
وی با بیان اینکه این دو بودجه از هم مجزا است گفت: بودجه پیوستی را خیلی علاقمند هستیم که محقق شود و بیشترین کمک و حمایت مجدانه را هم در این راستا به شهردار خواهیم کرد تا از فاینانس 500 میلیون یورویی و همچنین اوراق مشارکت های خریداری شده استفاده کند.
 
رییس شورای شهر قم با بیان اینکه بودجه جاری و عمرانی شهرداری قم با کمک مردم محقق می شود، افزود: این بودجه 760 میلیارد تومان است اما بودجه یک هزار و 550 میلیاردی، بودجه پیوستی است که معمولا شبهاتی را در خصوص رقم بالای بودجه شهرداری در محافل مختلف ایجاد می کند در حالی که بودجه ما همان 760 میلیارد تومان است و بقیه آن مربوط به فاینانس و دیگر تسهیلات است که از طریق بخش خصوصی حاصل می شود.
 
وی با بیان اینکه برای تحقق بودجه پیوستی کمک رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان قم، استاندار و سایر مسوولان استانی و اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس ضروری است، ابراز امیدواری کرد تا همه شهرداری را در محقق کردن این بودجه پیوستی یاری کنند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgzx9q.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما