قم نيوز : قم نیوز: معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری اولین همایش ملی انسجام داخلی، اقتدار جهانی با هدف بررسی شرایط جهانی و بیداری اسلامی در قم خبر داد.
همایش ملی انسجام داخلی، اقتدار جهانی درقم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس كعبی روز سه شنبه گفت: این همایش در روزهای سوم و چهارم آذرماه امسال با حضور دانشجویان و طلاب جوان سراسر كشور از سوی مدیریت فرهنگی سیاسی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی تعمیق ارتباط جامعه مدرسین با طلاب و دانشجویان، تبیین شرایط داخلی و بین المللی، روشنگری نسبت به مكر و حیله دشمنان اسلام و نظام، تقویت روحیه ارزشی و انقلابی درمیان نسل جوان طلبه و دانشجو در دفاع از انقلاب اسلامی و تقویت روحیه امیدواری و استقامت را از اهداف برگزاری این همایش عنوان كرد.

كعبی همچنین تبیین نقش انسجام داخلی در اقتدار جهانی، نقش اقتدار جهانی نظام جمهوری اسلامی در پیشبرد بیداری اسلامی، تبیین نقش محوری ولایت فقیه در فرایند سیاسی كشور و ایجاد انسجام و وحدت، تحلیل گفتمانی فتنه، وحدت راهبردی و انسجام داخلی و گزارش آخرین دستاوردهای علمی كشور در عرصه های مختلف را از مهمترین محورهای این همایش ذكر كرد.

وی گفت: در روز اول همایش كارشناسان پیرامون آخرین دستاوردهای هسته ای و عرصه هوافضا مطالبی بیان می كنند و در روز دوم نیز موضوع بیداری اسلامی و بیانات رهبر معظم انقلاب در همایش بیداری اسلامی و قدس و فلسطین و همچنین پیام معظم له به حجاج بیت الله الحرام مبنی بر تشكیل قدرت بین الملل اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

كعبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز شرایط داخلی و بین المللی پیرامون نظام به گونه ای است كه امكان دگرگونی و تحول بنیادین درسرنوشت امت اسلامی به دنبال نهضت بیداری اسلامی بیش از گذشته فراهم شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینكه در حوادث بیداری اسلامی درس ها و حقایق گرانبهایی نهفته است افزود: رویش نسل جوان كه به رویارویی با قدرت مسلط جهان برخاسته است از جمله دستاوردهای این بیداری است و فریاد این نسل توام با اعتماد بنفس تحسین برانگیز برای دگرگون سازی وضعیت شروع شده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.x8zbjh8vz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما