چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 18694
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

ضرورت اهتمام ویژه مجلس به فرهنگ نخبه پروری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مجلس نیز فرهنگ نخبه پروری، نخبه‌شناسی بیشتر پیگیری شود و با مدیریت صحیح استعدادهای جوان را برای آینده کشور آماده کرد.
ضرورت اهتمام ویژه مجلس به فرهنگ نخبه پروری
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمن آشتیانی عصر سه شنبه در دیدار با مدیران و کارکنان بنیاد نخبگان استان قم، با اشاره به حساسایت نمایندگان به موضوع نخبگان، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نسبت به موضوع نخبگان حساس هستند و برای ورود به مطالبات این گروه آمادگی دارند.
 
وی با اشاره به درس برخی از علما و توجه آن‌ها به برخی از شاگردان، تصریح کرد: در درس علمای قدیم برخی از اساتید عالی حوزه مانند شیخ انصاری به برجستگی دو یا سه نفر از شاگردان امیدوار بودند و نسبت به آنان اهمیت بیشتری می‌دادند که‌‌ همان نخبه پروری به معنای امروزی است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت زیاد موضوع نخبگان از منظر رهبر معظم عنوان کرد: لازم است در مجلس شورای اسلامی نیز فرهنگ نخبه پروری، نخبه‌شناسی بیشتر پی گیری شود و با مدیریت صحیح استعدادهای جوانان، آن‌ها را برای آینده کشور، نظام، جهان اسلام و آینده وعده داده شده بشریت آماده کرد.
 
نماینده مردم قم با تاکید به آیه «احسن کما احسن الله علیک» و تفسیر علامه طباطبایی درباره این آیه، گفت: یک نفر فقط برای روزی خود که مقدار محدود و معینی است مگر چقدر لازم است تلاش کند بلکه هنر آن است که تلاش‌ها بتواند هزاران نفر را پوشش دهد و این خوسته‌ای است که از توان نخبگان بر می آید.
 
آشتیانی با اشاره اخبار حوزه فناوری، تاکید کرد: در بازدید‌ها و خبرهای مربوط به حوزه علم و فناوری می‌بینیم که جوانان نخبه، این حوزه را به خوبی اداره می‌کنند و این بسیار مهم است، بنابراین لازم است نخبگان و مدیران بنیاد ملی نخبگان با همه نمایندگان جلسات گفت‌و‌گو داشته باشند تا پیگیری‌ها در مجلس موثر واقع شود.
 
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: فراکسیون روحانیون آماده است تا در جلسه‌ای با حضور مدیران و دست اندرکاران مربوط به موضوع نخبگان و بنیاد ملی نخبگان بیشتر بپردازند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdchk-nz.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما