پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 19377

با طعم فیلم های فجر، قمی ها با سینما آشتی کردند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اکران فیلم های جشنواره فجر در قم باعث آشتی مردم با سینما شده است و از این موقعیت باید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
با طعم فیلم های فجر، قمی ها با سینما آشتی کردند
به گزارش قم نیوز، ˈحامد حجتیˈ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر بخشی از جشن های انقلاب است، گفت: از دوسال گذشته همزمان با اکران در تهران فیلم ها در شهرستان ها نیز اکران می شود و بر همین اساس قم دومین سال است که میزبان جشنواره فیلم فجر است.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی بلیط فیلم های جشنواره به فروش رسیده است، افزود: یکی از نکات برجسته این جشنواره نظم خاصی است که در تمامی قسمت ها حاکم شده و باعث رضایت مردم قم از نحوه برگزاری این جشنواره در قم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در مورد اکران برخی از فیلم ها پیشنهاداتی نیز داده شده است، گفت: در این زمینه سعی شده فیلم رستاخیز در قم اکران شود اما متاسفانه تهیه کننده این فیلم نسبت به اکران این فیلم در شهرستان ها رضایت نداد.
 
حجتی با اشاره به اینکه فیلم هایی که در قم اکران شده اند دارای کیفیت بسیار خوبی بودند، افزود: بسیاری در قم برای دیدن فیلم علاقه مند هستند و در این زمینه ساخت سینماهای متعدد می تواند به بهتر شدن این موضوع کمک کند.
 
وی خاطر نشان کرد: تمامی فیلم ها توسط هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر قم مورد بررسی قرار می گیرد و در یک مراسم باشکوه از برترین ها تقدیر خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته داوران از مجموعه بسیار قوی تشکیل شده است ،گفت: هر روز دو فیلم توسط داوران مشاهده می شود و پس از آن این فیلم ها مورد بررسی این عزیزان قرار می گیرد.
 
حجتی با اشاره به اینکه فیلم برگزیده مردمی نیز معرفی می شود افزود: در این زمینه نظر مردم نیز می تواند بسیا راهگشا باشد زیرا همیشه نظر مردم است که می تواند به کار هنری یک کارگردان اعتبار ببخشد.
 
وی با اشاره به اینکه سینما یک صنعت است، گفت : این موضوع در سال های گذشته مغفول مانده است و در شرایط فعلی با این همه علاقه مند و مشتاق فیلم باید تصمیمات جدی در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی سینماهای استان قم با همکاری نهادهای اقتصادی و تجاری اتخاذ شود. وی با اشاره به اینکه آشتی مردم با سینما در استان قم شکل گرفته است ، ابراز امیدواری کرد: این همراهی مردم با سینما در استان قم پایدار باقی بماند و مجموعه ارشاد قم نیز بتواند از این فرصت بدست آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcguw9q.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما