شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 19429
با معرفی آثار برتر کاریکاتور،خوشنویسی و پوستر

برگزیدگان جشنواره آوای بسیج در قم تقدیر شدند

قم نيوز : قم نيوز: با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم، برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری آوای بسیج، دیشب در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم معرفی و تقدیر شدند.
برگزیدگان جشنواره آوای بسیج در قم تقدیر شدند
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، در مراسم اختتامیه جشنواره آوای بسیج که با حضور مسئولان استانی و فرماندهان سپاه و نواحی بسیج برگزار شد، رضا فقیهی معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم در سخنانی به منویات مقام معظم رهبری در باره سبک زندگی اشاره کرد و اظهار کرد: ورود بسیج به این مقوله و فرهنگ سازی در ارتباط با سبک زندگی و بخصوص موضوعاتی چون اعتیاد، طلاق بسیار مهم و اساس است.

وی با برشمردن دغدغه های مقام معظم رهبری در باره سبک زندگی گفت: در سال ۸۸، یک دروغ سبب ایجاد فتنه در کشور شد و آن هم توهم تقلب در انتخابات بود که طمع ناشی از آن دروغ، سبب ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور شد.

بهرامی دبیر جشنواره فرهنگی هنری آوای بسیج نیز در این مراسم، با بیان اینکه سپاه استان قم سال گذشته مقام اول را در زمینه فرهنگی هنری در سطح کشور کسب نموده است، گزارش مبسوطی از مراحل اجرای مسابقات و اعداد و ارقام شرکت کنندگان بومی و کشوری در بخش های مختلف کاریکاتور، پوستر و خوشنویسی را ارائه داد.

وی گفت: ۱۱۳ اثر شامل ۴۷ پوستر، ۲۸ کاریکاتور، ۲۶ اثر خوشنویسی و ۱۲ اثر مربوط به بخش ویژه سبک زندگی از استان های مختلف کشور به جشنواره ارسال شده که از بین این آثار، ۱۸ اثر برگزیده شده است.

شهرام گیل آبادی معاون ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سبک زندگی را نتیجه فکر زندگی دانست و پایه دکترین های غرب در قبال ایران را برگرفته از دو دوره نظامی امنیتی و فرهنگی امنیتی یا استحاله فرهنگی برشمرد.

گیل آبادی با طرح نظریه آنفلوآنزای نیویورکی توسط تئوریسین غربی، نیکولاس برنز گفت: در این نظریه که غربی ها می خواهند از راه هنر و رسانه به اهداف خود برسند، کلیدواژه هایی چون اسلام، ایران، نظام اسلامی، رهبران و مردم دیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: هنر اصیل، جوهره الهی دارد و انسان سرگشته در دنیای امروز نیازمند تولید محتوای الهی است.

حامد حجتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هنر وقتی هنر می شود که در خدمت ارزش های الهی قرار گیرد و هر لحظه انسان را به خدا نزدیک کند.

حجتی با بیان اینکه کسانی که در بسیج خدمت می کنند، میراث دار شهدای بزرگوار هستند، افزود: مبنا، پایه و پیرنگ بسیج، خلوص است و وقتی در هنر، اخلاص پیاده شود، راه صد روزه را در یک شب می توان پیمود.

در پایان مراسم اختتامیه، با حضور داوران جشنواره و فقیهی معاون هماهنگ کننده و بختیاری معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان، حیدری معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، توکلیان و حجتی معاونین مطبوعاتی و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علامه روشن مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و مشرفیان، موحد و مختاران فرماندهان نواحی بسیج استان قم از برگزیدگان اولین جشنواره آوای بسیج با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceoe8z.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما