شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 19465
حجت الاسلام صالحی منش

مقام معظم رهبري بيشترين نقش را در ترويج و توسعه فرهنگ قرآني داشته است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم تأکید کرد: باید در امر شناساندن ابعاد زندگي امامزادگان قم به مردم و زائران اهتمام داشته باشيم.
مقام معظم رهبري بيشترين نقش را در ترويج و توسعه فرهنگ قرآني داشته است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش در ديدار حجت الاسلام والمسلمين شيري مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم، سازمان اوقاف و امور خيريه را مجموعه‌اي مهم و تأثيرگذار در حفظ آثار اسلامي دانست و با اشاره به ترويج قرآن كريم در سطح جامعه كه از وظايف مهم اداره كل اوقاف و امور خيريه است، گفت: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) بيشترين نقش را در ترويج و توسعه فرهنگ قرآني داشته است.

وی با تاكيد بر خدمات شايان اداره كل اوقاف در اين امر مقدس و الهي گفت: البته صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز با ايجاد شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني قرآني مهمترين نقش را در تبليغ قرآن در سطح عموم ملت ايران داشته است.

استاندار قم در ادامه حفظ مقابر شريف امامزادگان را از وظايف ديگر اداره اوقاف دانست و تصريح كرد: مي‌بايستي با تهيه بروشورها، برگزاري همايش‌ها و تورهاي زيارتي در امر شناساندن ابعاد زندگي اين انسانهاي والامقام به مردم و زائرين اهتمام داشته باشيم.

وی با اشاره به نعمت تكثر مقبره‌هاي امامزادگان در قم گفت: اين بزرگان در امر ترويج دين و انتقال آن به صورت نسل به نسل نقش برجسته‌اي داشته‌اند و امروز ما بايد لطف اين بزرگان در برپانگهداشتن پرچم اسلام را جبران كنيم.

حجت الاسلام صالحي منش برگزاري همايش علي ابن جعفر (عليه السلام) و آل امام صادق (عليه السلام) را گامي بسيار سترگ در امر معرفي شخصيت والاي ايشان به مردم دانست و خاطرنشان كرد: مي بايستي از ظرفيت عالمان ديني و مراجع عظام تقليد در برگزاري هرچه باشكوهتر اين همايش بهره مند شد.

وی تصريح كرد: نقش امام صادق (عليه السلام) و فرزندان بزرگوار ايشان در ترويج اسلام و مكتب تشيع منحصربفرد بوده و امروز بايد اين امر به مردم تبيين و شناسانده شود.

۵۴ قلم كالاي اساسي مردم پايين تر از ميانگين كشور است

استاندار قم در بيست و دومين جلسه تنظيم بازار استان قم با بيان اينكه قيمت ۵۴ قلم از كالاهاي اساسي از مردم شريف استان قم پايين تر از ميانگين كشوري است گفت: خوشبختانه عملكرد مديران استان قم در زمينه ي تنظيم بازار مطلوب است.

رئيس ستاد تنظيم بازار استان با اشاره با جايگاه مناسب قم در قيمت كالاها خاطرنشان كرد: قيمت كالاها در سطح كشور از يك فرمول خاص پيروي مي‌كند و استان قم نيز از اين قاعده مستثني نيست و مديران دستگاه‌هاي متولي تنظيم بازار در قم نمي‌توانند در بحث قيمت كالاها به صورت جزيره‌اي عمل كنند.

حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش تصريح كرد: مديران استان بايد با دلسوزي و درايت بر قيمت‌ها نظارت نموده و با متخلفان در هر زمينه‌اي برخورد نمايند.

وي قرار گرفتن استان قم در شاهراه مواصلاتي كشور را نعمت بسيار بزرگي براي مردم قم دانست و افزود: اينكه مردم شريف استان از طلوع آفتاب تا ساعات پاياني شب براي كسب و كار تلاش مي‌كنند، نشان از پويايي و سرزندگي استان قم بوده و دليل اين امر تردد زائران و مسافران از شهر قم است.

استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تخصيص سبد كالا به مردم شريف استان گفت: خوشبختانه با افزايش تعداد فروشگاه هاي ارائه دهنده سبد كالا و تمديد زمان توزيع تا پايان سال، شاهد كاهش تراكم جمعيت در فروشگاه‌هاي عرضه سبد كالا بوده‌ايم.

حجت الاسلام صالحي منش همچنين برگزاري نمايشگاه بهاره در ايام پاياني سال را در تعديل قيمت نيازهاي شب عيد مردم بسيار ضروري عنوان كرد و خواستار نظارت بر كيفيت و قيمت محصولات عرضه شونده در اين نمايشگاه شد.

رئيس ستاد تنظيم بازار استان ضمن تاكيد بر تهيه ي ميوه ي با كيفيت براي شب عيد زائرين و مجاورين حرم كريمه ي اهل بيت خواستار هماهنگي بيشتر اعضاي ستاد تنظيم بازار در تعديل هر چه بهتر قيمت‌ها شد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcene8z.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما