يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : 19470
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

دولت بودجه‌ای برای روحانیون مستقر پرداخت نکرده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در سال‌های گذشته روحانیونی که در روستاها مستقر می‌شدند، کمک هزینه دریافت می‌کردند ولی از دو سال گذشته دولت بودجه‌ای برای روحانیون مستقر در روستاها اختصاص نداده است.
دولت بودجه‌ای برای روحانیون مستقر پرداخت نکرده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با بیان اینکه ۴۱ خانه عالم در روستاهای استان قم وجود دارد اظهار کرد: در سال‌های گذشته روحانیونی که در روستاها مستقر می‌شدند کمک هزینه دریافت می‌کردند، ولی از دو سال گذشته دولت بودجه‌ای برای روحانیون مستقر در روستاها اختصاص نداده است.

وی ادامه داد:‌ مردم روستاها در تامین هزینه‌های روحانیون مستقر کمک کردند و بخشی از این هزینه‌ها از بودجه‌های باقیمانده سال‌های گذشته پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های روحانیون مستقر در روستاها گفت:‌ روحانیون اقدام به مباحث فرهنگی مانند اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم در ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار (ع)، پاسخ به سؤالات مذهبی، اقامه نماز میت و مجالس درباره اموات می‌کنند.

نجاریان‌زاده عنوان داشت:‌ ارائه مشاوره‌های دینی و پیگیری مسائل عمرانی از فعالیت‌های دیگر روحانیون مستقر در روستاها است.

وی یادآور شد:‌ اگر فردی در کشورهای همجوار عربی مسجدی احداث کند پرداخت حق‌الزحمه امام جماعت، موذن و خادم با دولت است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: لازم نیست که ۱۰۰ درصد حمایت‌ها از طریق دولت انجام شود بلکه بخش عمده‌ای از حمایت‌ها را دولت باید از این قشر داشته باشد.

نجاریان‌زاده عنوان داشت: روحانیون مستقر در روستاها دارای هزینه‌هایی مانند قبض آب، برق، تلفن و ایاب و ذهاب هستند که این امر هزینه‌هایی بر آنها تحمیل می‌کند.

وی یادآور شد: تعامل دولت،‌ مردم و سازمان تبلیغات اسلامی لازم است تا با مشارکت یکدیگر بخشی از مشکلات روحانیون مستقر را حل کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawyn6.49no015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما