يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 19482
معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش قم خبر داد

برگزاری آزمون سوادآموزی ویژه افراد فاقد مدرک تحصیلی در قم

قم نيوز : قم نيوز: معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: آزمون‌های متفرقه ویژه افرادی که سواد خواندن و نوشتن، رو خوانی قرآن و چهار عمل اصلی ریاضی را دارند و فاقد مدرک تحصیلی هستند را برگزار می کنیم.
برگزاری آزمون سوادآموزی ویژه افراد فاقد مدرک تحصیلی در قم
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا با اشاره فعالیت‌های نهضت سواد آموزی در نیمه دوم سال تحصیلی، اظهار کرد: در نیمه دوم سال جاری طرح شناسایی معتادان بی‌سواد و آموزش سواد آموزی برای این قشر را با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در دست اجرا داریم.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به برگزاری کلاس‌های کارگاهی ویژه مربیان نهضت شواد آموزی، افزود: دوره کارگاهی آموزشی ویژه مربیان و آموزش دهندگان سواد آموزی ویژه راه‌های مبارزه و پیشگیری از اعتیاد نوین برگزار شد که این کارگاه مربیان مطالب آموزش دیده را در کلاس برای سواد آموزان تبیین می‌کنند.

وی با بیان برخی از فعالیت‌های نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: فراخوان جشنواره تهیه کتب سواد آموزی که به شکل ملی است در استان با محورهای الگوهای نو در سواد آموزی، تدوین محتوا و تدوین محتوای آموزشی ویژه فرد به فرد با دعوت از مولفین، نویسندگان، صاحب نظران و برنامه ریزان آموزشی برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به حماسه‌های سیاسی و اقتصادی کشور، عنوان کرد: به مناسبت سال حماسه سیاسی و حماسه اقصادی مسابقات مطالعاتی با متون ساده ویژه سواد آموزان در نظر گرفتیه‌ایم.

برگزاری آزمون متفرقه ویژه افراد فاقد مدرک تحصیلی

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، گفت: آزمون‌های متفرقه ویژه افرادی که سواد خواندن و نوشتن، رو خوانی قرآن و چهار عمل اصلی ریاضی را دارند و فاقد مدرک تحصیلی هستند را برگزار می کنیم و در نظر داریم که افراد می‌توانند با مراجعه به کار‌شناسان سواد آموزی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش در آزمون‌ها شرکت کنند و مدرکی معادل با پایان سوم دبستان را دریافت کنند.

وی با دعوت از تمام تشکل‌های دولتی و غیر دولتی و معلمان رسمی آموزش و پرورش برای همکاری با نهضت سواد آموزی، بیان کرد: ما از همه نهاد‌ها در خواست همکاری با نضت سواد آموزی برای شرکت در طرح‌های سواد آموزی همراه با عقد قرارداد را داریم، بنابراین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراجعه به کار‌شناسان سواد آموزی نواحی و مناطق در این طرح شرکت کنند، البته حق زحمت غیر موظف نیز به تمامی معلمان؛ مشروط بر شرکت در این طرح‌ها اعطا می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا، عنوان کرد: از مردم استان نیز انتظار می‌رود که با شناسایی افراد بی‌سواد آن‌ها را تشویق کنند که در طرح‌های سواد آموزی شرکت کنند تا آمار بی‌سوادی استان نیز پایین بیاید، البته افراد با سواد خانواده نیز می‌توانند اعضای بیسواد خانواده را آموزش دهند تا آن‌ها در آزمون متفرقه شرکت کنند، البته در این طرح نوشت افزارهای رایگان نیز در اختیار سواد گیرنده قرار می‌گیرد.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به آمار بیسوادی استان، بیان کرد: طبق اعلام رسمی مرکز آمار ایران که در آبان سال ۹۰ انجام شده است، در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال، ۴۴ هزار نفر اعلام بی‌سوادی کرده‌اند، که امیدواریم که این رقم با تلاش مردم استان پایین بیاید.

تمام با سوادان برای ریشه کنی بیسوادی کمک کنند

وی با اشاره به بند اول ابلاغ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش کشور، اظهار کرد: در این طرح رهبر معظم انقلاب این گونه تاکید کرده‌اند که، تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفهٔ تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه (زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقا کیفی در حوزه‌های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان با تأکید بر ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و تربیت انسان‌های مؤمن، پرهیزکار، متخلّق به اخلاق اسلامی، بلندهمت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت‌جو، آزادمنش، مسئولیت‌پذیر، قانون‌گرا، عدالت‌خواه، خردورز، خلاق، وطن‌دوست، ظلم‌ستیز، جمع‌گرا، خودباور و ایثارگر است.

حجت الاسلام قاسمی نیا، تاکید کرد: در راستای با سوادی و آگاهی بخشی به مردم استان، از تمام باسوادان استان برای با سواد کردن باقی مانده بی‌سوادان استان کمک می‌خواهیم، البته باید در نظر داشت که فعالیت‌های انجام شده تا الان را مرهون زحمات مربیان سوادآموزی و ادارات و نهادهای همکاری کننده هستیم.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به ادارات همکاری کننده در امر سواد آموزی، گفت: در راستای همکار با نهضت سواد آموزی؛ کمیته امداد خمینی (ره)، اداره کل زندان‌های استان، اداره کل صدا وسیما و اداره کل بهزیستی حائز رتبه‌های بر‌تر استانی شدند که استاندار وقت نیز از این نهاد‌ها تقدیر کرد.

وی با اشاره به محورهای فعالیت نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سواد آموزی حول سه محور آموزش برای سواد آموزی که معادل سوم دبستان، دوره سواد آموزی انتقال که مدرک آن‌ها برابر با پایه ششم ابتدایی است و دوره تحکیم برای جلوگیری از بازگشت افراد کم سواد است، انجام می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdxo0f.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما