قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در 9 ماه نخست سال جاری 1600 میلیارد رالل بابت تعهدات بلند مدت، کوتاه مدت و مقرری بیمه بیکاری در استان قم پرداخت شده است.
1600 میلیارد ریال بابت تعهدات تامین اجتماعی در قم پرداخت شد
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان قم، سید مجتبی موسوی در حاشیه بازدید از شعبه دو قم افزود: در ۹ ماهه نخست امسال رقمی معادل ۱۴۷۰ میلیارد ریال بابت تعهدات بلند مدت مانند مستمری بازنشستگی، مستمری

بازماندگان و مستمری از کارافتادگی، ۸۷ میلیارد ریال بابت مقرری بیمه بیکاری و ۴۳ میلیارد ریال نیز بابت تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۱ رشدی معادل ۳۲ درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان زیرپوشش تامین اجتماعی در استان قم به مرز ۶۸۰ هزار نفر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳ درصدی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به جمعیت یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفری استان قم حدود ۶۰ درصد مردم استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان قم را ۲۱۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد ۴ درصدی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار و ۷۴۰ مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان وجود دارد تصریح کرد: تعداد مستمری بگیران قم نسبت به سال ۹۱ از رشد هشت درصدی برخوردار شده است.

موسوی از کاهش هفت درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط یک هزار و ۶۶۴ مقرری بگیر بیمه بیکاری در قم وجود دارد.

وی از تعامل خوب بین اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم و کنترل و نظارت بر برقراری بیمه بیکاری به عنوان علل مهم کاهش بیمه بیکاری در استان نام برد.

وی تعداد کل کارگاه‌های استان را ۲۰ هزار کارگاه عنوان کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۳۲۴ کارگاه فعال در قم مشغول به انجام فعالیت هستند و تعداد کارگاه‌های نیمه فعال ۵۶۷۶ کارگاه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdk50f.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما