سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 19873
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم

هدف مسابقات ملی مهارت شناسایی نخبگان است

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت شناسایی نخبگان و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد به ویژه جوانان است.
هدف مسابقات ملی مهارت شناسایی نخبگان است
به گزارش قم نيوز، احمد عطارنیا با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یکی از ادارات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: این اداره متولی آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت، پاره وقت و ضمن خدمتی است که به مبحث مهارت و فناوری مربوط می‌شود و آموزش‌ها چه در قالب آزاد که در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده و چه در قالب آموزش‌های تخصصی که در مراکز ثابت و دولتی استان برگزار می‌شود همگی زیرپوشش این اداره هستند.

وی به تعداد افراد آموزش دیده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۴ هزار نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند و موفق به دریافت گواهینامه شدند و همه همکاران در این اداره برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای جوانان تلاش می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به تکلیفی که در قانون برنامه توسعه پنجم کشور بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است، تصریح کرد: این تکلیف ملی است و باید آموزش‌های مهارتی به سطح ۵۰ درصد آموزش‌های نظری برسد و برای نیل به این هدف وزارت علوم و همه دانشگاه‌ها باید تلاش خود را به کار گیرند تا بتوانیم آموزش‌های نظری را هم سطح آموزش‌های عملی داشته باشیم و خروجی دانشگاه‌ها باید افرادی باشند که توان انجام عملی کار را هم داشته باشند.

عطارنیا افزود: از آنجایی که بخش عمده شرکت کنندگان در این مسابقات قشر دانشگاهی هستند نقش موثری در افزایش سطح مهارتی و توان انجام فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان خواهد داشت و از طرفی هم کشور ما در سطح نظری توانسته در تولید علم رتبه هشت جهانی را کسب کند پس توانایی کسب رتبه برتر جهانی در بخش آموزش و مهارت را دارد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی نخبگان عنوان کرد و گفت: برای شرکت در این مسابقات محدودیت خاصی وجود ندارد و داشتن توانمندی و مهارت بسیار اهمیت دارد. در ۳۰ رشته‌ای که اعلام شده افراد انتخاب شده پس از شرکت در کارگاه‌های ثابت استان که به ۷۰ عدد می‌رسد شرکت کرده و برای ارتقا و کسب رتبه آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه افراد زیر ۲۱ سال می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، عنوان کرد: افراد متولد ۷۱ به بعد می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و تنها در ۲ رشته مکاترونیک و ساخت تولید افراد متولد دی‌ماه سال ۶۸ به بعد می‌توانند در این مسابقات حضور داشته باشند.

عطارنیا با اشاره به توانایی ایران در همه رشته‌ها اظهار کرد: با وجود توانایی جوانان کشورمان در رشته‌های مختلف متاسفانه به علت تحریم از شرکت در برخی رشته‌ها محروم هستیم با اینکه جوانان قمی در طراحی وب‌سایت و جواهرسازی نیز رتبه‌های جهانی کسب کرده‌اند و حرفی برای گفتن دارند.

وی تجاری‌سازی را مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به داشتن افراد نخبه و توانمند و مقالات علمی متعدد در دنیا باید تلاش خود را برای تجاری‌سازی علم به کار بگیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: در چهاردهمین دوره مسابقات در سال‌جاری این اداره موفق به کسب پنج مدال و پنج دیپلم افتخار شد و در سیزدهمین دوره نیز یک مدال طلا، سه نقره، یک برنز و ۹ دیپلم افتخار کسب شد؛ همچنین کسب رتبه ۹ استانی در سال‌جاری نیز از دیگر افتخاراتی است که نصیب قمی‌ها شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchx6nz.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما