سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 19886

کارگاه آشنایی با تقویم در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: کارگاه آشنایی با تقویم به همت خانه نجوم وابسته به بخش غیرحرفه‌ای مرکز مطالعات و پژ‍وهش‌های فلکی نجومی در قم برگزار می‌شود.
کارگاه آشنایی با تقویم در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام احمد رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از برگزاری کارگاه آشنایی با تقویم خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه یکی از سلسله کارگاه‌های مباحث نجومی است که زیر نظر دفتر مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی آیت‌الله سیستانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از این کارگاه رصد برگزار شده است، ادامه داد: این کارگاه که از ابتدای مهرماه سال‌جاری با حضور ۲۸ نفر از کارآموزان نجومی برگزار شده بود با موفقیت به اتمام رسید.

مدیر خانه نجوم تصریح کرد: از روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه سال‌جاری در روزهای فرد به مدت ۶ جلسه کارگاه آشنایی با تقویم با حضور حجت‌الاسلام سهرابی عضو موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی مباحث در این دوره را انواع تقویم‌ها، تاریخچه تقویم‌نگاری، تبدیل تقویم، اصول تقویم‌نگاری، استخراج تقویم شمسی و قمری و ... عنوان کرد و گفت: در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا خواهد شد.

رحمانی مهلت ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی را تا هشتم اسفندماه سال‌جاری ذکر کرد و ادامه داد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۲۹۳۶۳۱۱ تماس گرفته و یا به صورت حضوری به این مرکز واقع در ابتدای بلوار امین مراجعه کنند.

گفتنی است، خانه نجوم دوشنبه شب‌ها پس از نماز مغرب و عشا میزبان علاقه‌مندان برای رصد آسمان است و ضمن فراهم کردن امکانات برای مشاهده آسمان، برای علاقه‌مندان وضعیت فلکی توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما