پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 20007
رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

جامعیت و تنوع آثار آیت‌الله جوادی‌آملی زبانزد همگان است

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: جامعیت رشته‌ای، موضوعی و تنوع آثار آیت الله جوادی آملی در عرصه‌های گوناگون علمی زبانزد همه است و ایشان از جمله شخصیت‌هایی است که اندیشه‌های تابناک آن‌ها محور جشنواره ملی ملکوت بوده است.
جامعیت و تنوع آثار آیت‌الله جوادی‌آملی زبانزد همگان است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ملکوت در موسسه علوم وحیانی اسرا با اشاره به جایگاه ویژه تمدنی قم در دنیای اسلام، اظهار کرد: هدف جشنواره ملی ملکوت ایجاد و گسترش ظرفیت‌های ایمانی، فکری و معرفتی است که توسط حوزه‌های علمیه و دیگر مجامع علمی به وجود آمده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله جوادی آملی، افزود: آیت الله جوادی آملی از جمله شخصیت‌هایی هستند که اندیشه‌های تابناک آن‌ها محور جشنواره ملی ملکوت بوده است، البته ایشان را می‌توان نسل دوم شاگردان آیت الله حائری محسوب کرد و باید در نظر داشت که آیت‌الله جوادی آملی دارای شاخصه‌های برجسته‌ای در حوزه اندیشه دینی و تمدنی است از آن جمله این شاخصه‌ها، جامعیت فکری او است.

وی با اشاره به درخشندگی آیت‌الله جوادی آملی در میان این نسل‌ها، تصریح کرد: این استاد برجسته حوزوی توانسته است در همه حوزه‌های تمدن بشری پاسخگوی سئوالات باشد که این‌‌ همان ویژگی بارز انقلاب اسلامی نیز هست.

آیت‌الله اعرافی با بیان نوع فکر و اندیشه تمدنی آیت‌الله جوادی آملی در این عصر، عنوان کرد: این نوع اندیشه از نشأت گرفته از دین مبین اسلام است چون دین ما دینی جامع و همه‌جانبه نگر است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه این استاد برجسته حوزه علمیه قم در عرصه‌هایی همچون کلام، فلسفه و منطق اسلامی سرآمد است، گفت: البته آیت الله جوادی آملی بیش از ۳۰ سال به تدریس همه کتب فلسفی در حوزه اشتغال داشته‌اند که حاصل آن تربیت شاگردانی فراوان بوده است که نباید از آن غافل شد، شاید شخصیت‌های زیادی در یک حوزه تخصصی رشد چشمگیری داشته‌اند اما آیت‌الله جوادی آملی دارای اندیشه‌ای جامع و تمدنی بوده است که تمام جوانب را در نظر گرفته‌اند.

وی با تاکید به تبحر آیت الله جوادی آملی در تفسیر، فقه و اصول، افزود: جامعیت رشته‌ای، موضوعی و تنوع آثار ایشان در عرصه‌های گوناگون علمی زبانزد همه است به طوری که عمق و روشمندی ویژه ایشان را می‌ستایند، البته باید تمام ابعاد اخلاقی و عرفانی عرفانی اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی را مورد توجه قرار داد چون تمام مباحث مطرح شده در این دو حوزه نیز از سوی وی با تکیه بر مبانی عقلانی تدریس شده است و تبحر آیت‌الله جوادی آملی در برخی حوزه‌های علمیه از وی فردی به عنوان یگانه دوران ساخته است.

اعرافی با اشاره به جریان اندیشه تمدنی در قم، تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی نیز جزو معماران این اندیشه به شمار می‌رود زیرا آثار و اندیشه ایشان دارای نظام‌وارگی و انسجام ویژه‌ای است و تمام مسائل را با توجه به شرایط و نیازهای زمان پاسخ داده‌اند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید به نظام‌وارگی دستاوردهای فکری و علمی آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: امتداد اجتماعی جزو ویژگی‌های تفکر فلسفی این استاد حوزوی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciyuar.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما