شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 20045
نماینده ولی فقیه در خوزستان

رشد علمی حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر مشهود است

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه رشد علمی حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر مشهود است گفت: علما مرزبانان جامعه هستند که در برابر تهاجمات فرهنگی از دین و اعتقادات مراقبت می‌کنند.
رشد علمی حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر مشهود است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله موسوی جزایری در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، در قم با اشاره به اینکه علما مرزبانان جامعه هستند که در برابر تهاجمات فرهنگی از دین و اعتقادات مراقبت می‌کنند، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف عالی اهل بیت (ع) بنا نهادن سنت رجوع به علما و صدور فتوا بوده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) شاگردان برجسته مکتب تشیع برای پاسخگویی به مردم و صدور فتوا در مناطق مختلف گمارده می‌شدند، افزود: این دوران ازپرافتخار‌ترین دوران‌های علمی و تبلیغی شیعه است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه به دنبال رواج شایعات از سوی اهل سنت درباره عدم اعلمیت شیعه تصریح کرد: در این ایام شیخ مفید (ره)، سید رضی (ره)، شیخ مرتضی (ره) و شیخ طوسی (ره) تلاش گسترده‌ای در این زمینه آغاز کردند که می‌توان گفت همه این پیشرفت‌ها مرهون حرکت علمی تکامل‌یافته‌ای شیخ مفید در حوزه‌های علمیه شیعه بوده است.

وی با تاکید بر پویایی حوزه‌های علمیه شیعی عنوان کرد: با رویکرد فقه تطبیقی با تکیه بر فقه اهل بیت (ع) توسط علامه حلی ارجحیت شیعه به اثبات رسید که نتیجه آن کتاب تذکره بود.

آیت الله موسوی جزایری با مثبت خواندن فعالیت‌های مدارس سفیران هدایت گفت: هدف در این مدارس آموزش قوی طلاب با منبع کتاب و سنت است البته مشکلاتی از قبیل ادامه تحصیل طلاب وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات تبلیغی و بعد مسافت و حضور طلاب در کلاس‌های درس دوره‌های تحصیلی مجازی در نظر گرفته شده است چرا که طلاب بعد از دوران ۵ ساله اول تحصیل باید توان خود را صرف فعالیت‌های تبلیغی کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcamwnu.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما