يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 20093
آیت الله علوی گرگانی:

هدف اصلی امام (ره) از صدور انقلاب اسلامی، صدور تفکر اسلامی بود

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله علوی گرگانی گفت:اصلی ترین هدف امام (ره) از صدور انقلاب اسلامی، صدور تفکر اسلامی بود و این تقکر بر اساس آموزه های اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.
هدف اصلی امام (ره) از صدور انقلاب اسلامی، صدور تفکر اسلامی بود
به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد علی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با سهیل اسعد مدیر مراکز اسلامی در آمریکای لاتین و اسپانیا، با تقدیر از فعالیت‌های دینی او برای نشر دین مبین اسلام، اظهار کرد: اعمال و کارهای انجام داده شما نشان از تحقق وعده الهی دارد، خداوند در آیات قرآن وعده داده است که هرچه را که حقیقت باشد در جامعه روشن می‌کند.

مرجع تقلید شیعان با اشاره به تحقق وعده خداوند، افزود: خداوند می‌خواهد حقیقت و معارف خود را به جهانیان ابلاغ کند و آن را بر اساس شرایط موجود در جامعه ایجاد می‌کند، از همین پیشرفت علوم و گسترش نرم افزار‌ها نیز معارف خداوند را ترویج می‌دهد و این‌ها می‌توانند ابزاری برای تحقق وعده خداوند باشد.

وی با اشاره به جایگاه ایران به عنوان یک کشور شیعی، تصریح کرد: برای ما افتخار است که ایران در جایگاهی است که به همه ادیان اشراف دارد و به همه ادیان الهی و آسمانی نیز احترام می‌گذارد، صدور انقلاب اسلامی به دنیا که از طریق چوب و چماق صورت نگرفت، دین خداوند از طریق تبلیغات گسترده انجام شد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نصیحت پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع)، عنوان کرد: حضرت رسول اکرم (ص) به امیرالمومنین (ع) شمشیری داد و فرمود به یمن برو اما تاکید کردنند که با شمشیر مردم را جذب نکن، بلکه از طریق زبان و تبلیغ و معاشرت با آن‌ها در قلوبشان نفوذ کن، که این حرکت نیز ازاعمال امام صادق (ع) نیز بود که با معشارت و خوش رفتاری با مردم آن هرا جذب دین می‌کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت تربیت افراد دغدغه‌مند برای اسلام، گفت: من به شما توصیه و تقاضا دارم حتما افرادی را مانند خودتان تربیت کنید، افرادی که دغدغه دین داشته باشند، افرادی که از نظر تفکرات همراه شما باشند و دارای کمالات باشند نه افرادی که ضعیف و ناتوان باشند.

وی با اشاره به اهمیت افراد قوی و تاثیر گذار، خاطرنشان کرد: دوستان جامعه المصطفی (ص) که سال‌ها در این زمینه زحمت کشیده‌اند نیز باید از افراد خوب بهره ببرند، چون امام حسین (ع) نیز می‌فرمایند هر چه شما بردبار و آقا باشید پیشرفت بیشتری دارید، بنابراین دعا می‌کنم که خداوند حافظ و نگهدار شما باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsz0x.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما