سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 20209
با حضور طلاب حوزه علمیه قم

مجمع عمومی انجمن روانشناسی اسلامی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: مجمع عمومی انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه در محل انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد.
مجمع عمومی انجمن روانشناسی اسلامی در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، «نشست علمی درمانگری مذهبی ۳» در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها انجمن روان‌شناسی اسلامی حوزه، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم ثبت انجمن به عنوان یک موسسه علمی، در سازمان ثبت شرکت‌ها بوده است و بر همین اساس در سال جاری تلاش کردیم سطح علمی و توانمندی اعضای انجمن را بیش از پیش ارتقا داده و به لحاظ علمی و مالی حمایت‌های لازم را از اعضا انجام دهیم و در سال آینده نیز طلاب مستعد در زمینه روان‌شناسی اسلامی را شناسایی و جذب می‌کنیم.

رئیس انجمن روان‌شناسی حوزه با اشاره به سند نیاز سنجی پژوهشی دینی روان‌شناسی، تصریح کرد: کلیه داده‌ها در این سند، برگرفته از مقالات علمی لاتین، عربی و فارسی و همچنین مقالات ارائه شده و کتاب‌ها جمع آوری شده، در طول ۳سال توسط ۱۵ محقق و کار‌شناس تهیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا عنوان کرد: تدوین طرح ممیزی و ارزیابی دانش مطالعات خانواده نیز توسط ۱۳ محقق و پژوهشگر عرصه روان‌شناسی اسلامی، با طرح یکصد سئوال کمّی از دانش آموختگان، دانشجویان و اساتید و همچنین ۳۰ سئوال کیفی فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی خانواده در ایران و جهان و همچنین مدل ارزش‌های اجتماعی فن آورانه و روان‌شناختی دین انجام شده است.

در پایان این گردهمایی نشست علمی درمانگری مذهبی با حضور مسعود جان بزرگی استاد روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد و در آن اعضای انجمن با فرمول بندی و تشخیص در درمانگری مذهبی و تفاوت آن با سایر درمانگری‌ها به ویژه انواع سکولار آن آشنا شدند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccoiqi.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما