پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 20346
رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران:

کمبود هیئت علمی متخصصی رشته‌های مهندسی قم محسوس است

قم نيوز : قم نيوز‌: رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: در پردیس فارابی ‌تهران، برخی از نیازهای استان با همکاری دانشگاه تهران فراهم می‌شود اما کمبود هیئت علمی متخصص که در فراخوان‌ها، جذب شوند، به شدت مشهود است.
کمبود هیئت علمی متخصصی رشته‌های مهندسی قم محسوس است
به گزارش قم نيوز، محمد مقیمی که در نشست صمیمانه با وزیر علوم تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت، با اشاره به توسعه نیافتگی کمی و کیفی آموزش و عالی در قم، اظهار کرد: در زمینه برخی رشته‌های علوم انسانی مانند مدیریت و علوم ریاضی مانند مهندسی، در قم توسعه در حد بسیار پایینی است.

وی افزود: در نشستی که با مدیران عالی استان قم برای تطبیق خروجی‌های دانشگاهی با نیازهای استان داشتیم، اظهار کردند که حتی شرکت کنندگان در فراخوان‌ها برای رشته‌های مهندسی، به حد نصاب فراخوان نمی‌رسد چه برسد به اینکه بین ایشان انتخاب شود.

رئیس پردیس فارابی تصریح کرد: در پردیس فارابی دانشگاه تهران، برخی از نیازهای استان با همکاری دانشگاه تهران فراهم می‌شود اما کمبود هیئت علمی متخصص که در فراخوان‌ها، جذب شوند، به شدت مشهود است.

مقیمی خاطرنشان کرد: کمبود آزمایشگاه از دیگر مشکلات استان قم است و باید یک آزمایشگاه مرکزی در قم راه اندازی شود تا مشکلات رشته‌های فنی در دسترسی به آزمایشگاه‌های تخصصی، برطرف شود.

وی افزود: از سوی دیگر رویکرد تعدد و تکثیر در مراکز آموزش عالی قم، با توجه به وجود دانشگاه به اندازه کافی و با رشد و توسعه کمی خوب، به نظر صحیح نمی‌رسد و باید به توسعه کمی دانشگاه‌های موجود توجه کرد، بانک‌ها نیز باید برای فعالیت‌های دانشگاهی وام بدهند.

رئیس پردیس فارابی قم تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما، عوارض شهرداری است و شهرداری قم مدام به ما می‌گوید که پردیس فارابی دانشگاه تهران پولدار است و باید عوارض زیادی بدهد اما ما مرکز آموزشی هستیم و باید به این مسئله توجه شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepx8w.jh87ei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما