پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 20358

استان قم با کمبود نیروی پرستار مرد مواجه است‌

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم با اشاره به اینکه در استان قم به شدت با کبود نیروی پرستار مرد مواجه هستیم گفت: تقاضا داریم که برای ورود مردان به این رشته راهکارهایی در نظر گرفته شود.
استان قم با کمبود نیروی پرستار مرد مواجه است‌
به گزارش قم نيوز، رضا جعفری ‌ظهر امروز در جشن روز پرستار ضمن تبریک روز پرستار گفت: حدود ۱۱ سال از فعالیت نظام پرستاری می‌گذرد و با پشتیبانی مسئولین دستاوردهای خوبی داشته است.

وی بیان کرد: سخت و زیان‌آور شمرده شدن شغل پرستاری، تدوین ۵۵۰ نوع بسته خدمتی، ارتقاء دفتر پرستاری به مدیریت پرستاری که با پشتیبانی مسئولین به دست آمده است از جمله دستاوردهای سازمان پرستاری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم با اشاره به اینکه کمبود نیروی پرستاران یکی از مشکلات این قشر است عنوان کرد: کمبود نیروی پرستار و نداشتن استاندارد مشخص بر پایه تعداد پرستار در بالین است.

وی با اشاره به اینکه در قم به ازای هر ۱۰۰۰ نفر باید سه پرستار داشته باشیم افزود: با توجه به تعداد جمعیت قم و همچنین تعداد نیروهای پرستار قم، شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه است.

جعفری تصریح کرد: با تمام کمبودها خدا را شاکریم که عزتی به ما داد که به کمبودها توجهی نداشته باشیم و به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه بحث به روز نبودن پست‌ها و چارت‌های سازمانی در استان یکی از مشکلات پرستاران است گفت: چارت‌های موجود از لحاظ پذیرش نیرو قدیمی است و باید این مشکل حل شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم با اشاره به اینکه در استان قم به شدت با کبود نیروی پرستار مرد مواجه هستیم بیان کرد: تقاضا داریم که برای ورود مردان به این رشته راهکارهایی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات پرستاران بحث تعرفه گذاری است مطرح کرد: تفاوت فاحشی بین پرستاران و تیم سلامت وجود دارد و باید هرچه زودتر مشکل تعرفه گذاری حل شود.

جعفری تصریح کرد: قانون سخت و زیان بودن شغل پرستاری به تصویب رسیده است و تاییده شورای نگهبان را نیاز دارد. خواسته جامعه پرستاری این است که این قوانین اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم با اشاره به اینکه قدیمی و فرسوده بودن بیمارستان‌ها یکی دیگر از مشکلات است گفت: تخت‌های موجود در اتاق‌های بیمارستان‌ها بسیار بیشتر از ظرفیت اتاق‌ها است که مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت استان به یک بیمارستان روانپزشکی و شیمی درمانی با امکانات مجهز نیاز داریم.

جعفری با بیان اینکه حضور نمایندگانی از پرستاران در تصمیم گیری‌های کلان باید بررسی شود گفت: پشتوانه هر سازمانی وابسته به نیروهایی است که عضو سازمان هستند و درخواست می‌شود پرستارانی که عضو سازمان نیستند به عضویت سازمان درآیند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6xni.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما