جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 20382
با حضور بانوان قمی

همایش دختران خوش حجاب در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همایش دختران خوش حجاب به همت مرکز ریحانه النبی، در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.
همایش دختران خوش حجاب در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، همایش دختران خوش حجاب با حضور حجت الاسلام ضیاء، حجت الاسلام راستگو، احمد امیر آبادی فراهانی و جمعی از دختران خوش حجاب شهر قم در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام راستگو و حجت اسلام راستگو با ارئه مطالبی درباره حجاب و عفاف با لحنی شاد و کودکانه برای دختران خوش حجاب شهر قم پرداختند.

حجاب بانوان ایرانی سبب خواری دشمنان می‌شود

حجت‌الاسلام سید‌نژاد با اشاره به برگزاری دومین همایش دختران خوش حجاب اظهار کرد: این همایش چند سالی است که در استان‌های مشهد، اصفهان، کاشان و قم برگزار می‌شود.

دبیر اجرائی همایش دختران خوش حجاب افزود: این همایش برای دومین بار در شهر مقدس قم برگزار می‌شود که امیداریم در استان‌ها دیگر نیاز شاهد برگزاری اینگونه همایش باشیم.

وی با اشاره به شناسایی دختران خوش حجاب در سطح شهر عنوان کرد: دختران خوش حجاب از مدارس، پایگاه مساجد و شناسایی مربیان انتخاب شده‌اند که ممکن است نواقصی در اجرائی این همایش وجود داشته باشد اما تمام تلاش مرکز ریحانه النبی برای بهتر برگزار شدن این همایش بوده است.

حجت‌الاسلام سید‌نژاد خاطر نشان کرد: حجاب هستی بانوان ایرانی و مسلمان است و زنان مسلمان هیچگاه حجاب و عفاف خود را‌‌ رها نمی‌کنند و با حجاب خود سبب خفت و خواری دشمنان اسلامی می‌شوند.

دبیر اجرائی همایش دختران خوش حجاب با اشاره به وجود دختران و بانوان خوش حجاب در شهر قم اظهار کرد: خوشبختانه در شهر قم دختران و بانوان خوش حجاب زیادی وجود دارند که برگزاری این همایش بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها غربی داشته و دارد که این امر سبب نشان داد حجاب بانوان ایرانی به تمام جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور قطع برگزاری اینگونه همایش‌ها سبب تشویق و ایجاد انگیزه برای دختران بد حجاب و بی‌حجاب می‌شود تا حجاب خود را به درستی رعایت کنند.

حجت‌الاسلام سید‌نژاد با اشاره به مسئولیت دختران با حجاب نسبت به دختران بد حجاب عنوان کرد: دختران خوش حجاب فکر نکنند چون خودشان چادر بر سر دارند در برابر دیگران مسئول نیستند و به تمام وظیفه خود عمل کردند و دختران با حجاب باید نسبت به دختران بد حجاب احساس مسئولیت کنند.

دبیر اجرائی همایش دختران خوش حجاب خاطر نشان کرد: یک دختر باحجاب نباید برای حجاب خود دلیلی انتخاب کند بلکه باید برای با حجاب ماندن خود و خوش حجاب بودن خود و دیگران به دنبال علت بگردد و و نسبت به حجاب خود و دیگران احساس مسئولیت کنند.

در ادامه این مراسم از بانوی آلمانی که به تازگی مسلمان شده بود دعوت شد تا عقاید خود را درباره اسلام و حجاب بیان کند.

شیعه پر از محبت است


مریم فاضلی با اشاره به احساس خود در زمان انتخاب چادر به عنوان حجاب اظهار کرد: باید اعلام کنم که بسیار خوشحالم که مسلمان شده و شیعه هستم، و از سوی دیگر خوشحال هستم که چادر را به عنوان حجاب خود انتخاب کردم.

بانوی تازه مسلمان شده آلمانی افزود: در تهران تصمیم به پوشیدن چادر گرفتم که دلیل این تصمیم من دخترم بود که الگوی من در انتخاب چادر بود زیرا که دخترم زود‌تر از من چادر بر سر می‌کرد، من نخست در تهران با مانتوی بلند رفت‌وآمد می‌کردم ولی وقتی دیدم که دخترم با چادر است، احساس کردم که بسیار زیبا‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شده است، به گونه‌ای که وقتی در کنار من راه می‌رفت به او غبطه می‌خوردم.

فاضلی با اشاره به اینکه محبت کردن به افراد بدحجاب سبب روی آوردن آن‌ها به سوی حجاب می‌شود عنوان کرد: محبت کردن بهترین عامل در انتخاب حجاب از سوی بانوان بدحجاب می‌تواند باشد زیرا که رفتار با محبت مسلمانان و افراد باحجاب سبب می‌شود تا افراد تحت تاثیر قرار گیرند و از سوی دیگر هیچگاه نمی‌ توان با اجبار و دعوا فرد را به حجاب وادار کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیعه پر از محبت است، اگر به محبت شیعی رفتار کنید همه افراد چادری می‌شوند، محبت را می‌توان در شهر قم حس کرد، و مسلمانان بدون این محبت نمی‌توانند رشد کنند که متاسفانه دلیل رشد برخی از مسلمان‌ها نداشتن اطلاعات کافی درباره اسلام است.

بانوی تازه مسلمان شده آلمانی با اشاره به دلیل سفر خود به ایران عنوان کرد‌: من وقتی در آلمان بودم همیشه نگران آینده دختر و پسرم بودم زیرا که ما به عنوان یک خانواده مسلمان در آلمان زندگی می‌کردیم، از این‌رو تحت فشار بودیم و برای حفاظت از حجاب خود مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می‌گرفتیم.

فاضلی، تصریح کرد: حتی ما وقتی در آلمان حجاب داشتیم به ما زخم زبان زده و بد به ما نگاه می‌کردند، ما در آنجا احساس می‌کردیم که هیچ رشدی نداریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم و زمانی که به تهران آمدیم تصوراتمان نسبت به تهران تغییر کرد و با لطف خداوند به شهر قم آمدیم و بر سفره اهل بیت (ع) نشستم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewx8w.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما