يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 20435
با همکاری دانشگاه علمی کاربردی واحد قم

یادواره شهدا ۸ سال دفاع مقدس در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌همایش و یادواره شهدا هشت سال دفاع مقدس برای نخستین بار از سوی دانشگاه علمی کاربردی واحد قم در فرهنگسرای جوان با حضور خانواده شهدا، دانشجویان و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
یادواره شهدا ۸ سال دفاع مقدس در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، همایش و یادواره شهدا هشت سال دفاع مقدس برای نخستین بار از سوی دانشگاه علمی کاربردی واحد قم در فرهنگسرای جوان با حضور خانواده شهدا، دانشجویان و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برخی از خانواده شهدا در فتنه ۸۸ حضور داشتند

در این همایش محرابی رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد قم، با اشاره به آیه شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند اظهار کرد: شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خوردند که این یک امر واقعی و قابل درک است و از سوی دیگر حضور شهدا در زندگی عادی به آسانی قابل لمس است و در تمامی ارکان زندگی افراد می‌توانند آن را مشاهد کنند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی واحد قم افزود: شهدا با اینکه شهید شده‌اند و نقشی را تربیت فرزندان خود نمی‌توانند ایفا کنند اما شهدا نقش خود را به خوبی ایفا کرده و فرزندان صالح و با تلاشی را تحویل جامعه داده‌اند زیرا که فرزندانشان وجود آنان را در کنار خود حس می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف رزمندگان انقلاب از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل عنوان کرد: هدف شهدا کسب رضای پروردگار و معبودشان بود و آن‌ها هیچگونه تلاشی برای کسب مقام، پست و اعتبار اجتماعی نداشتند و تنها ندای رهبر انقلاب را لبیک گفتند و برای حفظ میهن به جبهه‌های چنگ رفتند و این امر نشان دهنده اطاعت پذیری آن‌ها از ولایت و رهبری بود.

محرابی خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان باید پاسدار ارزش‌ها و میراث‌های شهدا باشند که متاسفانه در این میان شاهد فعالیت برخی از افراد بر ضد احکام الهی و ولایت فقیه هستیم و در برابر فعالیت‌ها خود را پاسدار میراث شهدا می‌نامند که این یک دروغ بزرگ است زیرا که فردی که پاسدار و نگهبان میراث شهدا است تابع احکام الهی و ولایت فقیه است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی واحد قم با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار کرد: متاسفانه افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند افرادی از خاواده شهدا بودند که حرمت خون شهدا و امام انقلاب را نگه نداشتند و در فتنه ۸۸ حضور پیدا کرده‌اند و رضا و خشنودی خداوند و ولایت فقیه رو نادیده گرفتند و اگر شهدا در فتنه ۸۸ بودند، به طور قطع تابع ولایت فقیه و رهبری بودند.

در ادامه این همایش کلیپی از مادر شهید بهروز صبوری پخش شد که خانواده شهدا و دانشجویان را تحت تاثیر قرار داد و پس از آن در تماس تلفنی با مادر این شهید از احساس خود پس از سال‌ها دوری فرزند و مادر سخن گفته شد و مادر شهید بهروز صبوری از تمام ملت ایران تشکر و قدر دانی کرد.

مادر شهید بهروز صبوری با اشاره به اینکه بیش از دو سال در فراق فرزند خود گریه نکرده است عنوان کرد:‌ پس از اینکه پسرم در خواب به یکی از دانشجویان گفته بود که به مادرم بگویید به خاطر من گریه و بی‌تابی نکند از آن روز دیگر بی‌تابی و گریه نکرده ام و تنها امیدم به خداوند بوده است.

مادر این شهید افزود: زمانی که خبر پیدا شدن جنازه پسرم را به من دادند دچار سرگیجه شدم و بعد از اینکه حالم بهتر شد دو رکعت نماز شکر خواندم و از خدای خود ممنونم که امانتی را که خود در اختیارم گذاشته بود را به من بازگردانند.

مریکا با شنیدن نام ایران موجودی وحشی می‌شود

حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی با اشاره به اسوه بردباری بانوان جهان اظهار کرد: حضرت زینب (س) اسوه صبر، استقامت و بردباری هستند زیرا که دختر شهید، خواهر شهید و عمه شهید هستند اما هیچگاه این گونه مسائل سبب شکست این بانوی بزرگوار نشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مادران شهدا نیز از قهرمانان هستند زیرا که اگر این افراد قهرمان نبودند به طور قطع یک روز هم نمی‌توانستند نبود فرزندانشان را تحمل کنند و هر ثانیه از زندگیشان برایشان سخت و دردناک سپری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه الگوی مادران شهید حضرت زینب (س) است عنوان کرد: حضرت زینب (س) الگو و اسوه مادران شهید هستند، ‌زیرا که این بانوی بزرگوار مصیبت‌های فراوانی را در زندگی تحمل کرده‌اند که فرد دیگری این مصیبت‌ها نچشیده و درک نکرده است.

حجت الاسلام آشتیانی خاطر نشان کرد: افرادی که ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های دینی برایشان بی‌معنی است مورد توجه روحانیت هیچگاه نبوده‌اند و در حال حاضر نیز اگر فردی به اسلام و ارزش‌های آن بی‌اعتنا باشد مورد توجه جامعه روحانی قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زنده بودن شهدا اظهار کرد: شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند و از سوی دیگر عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است و امروز خون شهدا سبب شده تا دشمنان با شنیدن نام ایران احساس ترس داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار در تمامی صحنه‌های بین المللی حضور پیدا می‌کند و این امر به برکت خون شهدا است که امریکا با شنیدن نام ایران به موجودی وحشی تبدیل می‌شود از نام ملت ایران دچار هراس می‌شود.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به سخنان اخیر شرمن اظهار کرد: دشمنان هیچگاه دوست ملت ایران محسوب نمی‌شوند که با سخنان اخیر شرمن که ادعا می‌کرد با پول آن‌ها به مردم سبد کالا داده‌ایم دشمنی آنان بر ملت ایران ثابت شد زیرا که آن‌ها هنوز پول‌های بلوک شده دولت ایران را هنوز نداده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ یک از مسئولان در برابر سخنان این افراد جوابگو نبودند و جواب درست و در خور توجه‌ای را به این دزدان و سارقان کثیف ندادند که این نشان دهنده سکوت مسئولان و مردم است.

وی با اشاره به مسئولیت خانواده شهدا در مقابل ملت ایران عنوان کرد: امروز خانواده شهدا مسئولیت سنگینی را در قبال ملت ایران بر عهده دارند زیرا که شهدای ما برای کشور گشایی به جبهه‌های جنگ نرفته بودند و از سوی دیگر امروز شاهد زیر سوال بردن احکام الهی مانند قصاص و امامت، شهود زن و مرد هستیم که باید نسبت به این مسائل برخورد جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام آشتیانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به نشان دادن مسیر درست توسط مقام معظم رهبری باید اقتصاد مقاومتی که نشات گرفته از سبک زندگی اسلامی است در جامعه رواج پیدا کند و از سوی دیگر امروز روز جنگ با ارزش‌ها است زیرا که دشمن تحریم‌های خود را نسبت به ایران نمی‌تواند عملی کند و از همین رو باید وابستگی کشور به نفت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری کاهش پیدا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکامی دشمنان داخلی و خارجی ایران عنوان کرد: ملت ایران در برابر دشمنی کشورهای غربی ایستاده‌اند و از میهن و آرمان‌های خود دفاع می‌کنند البته دشمنان ایران در داخل کشور نیز هستند که ملت ایران باید نسبت به فعالیت‌های آنان نیز هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از حکومت‌ها ادعای حقوق بشر دارند و خود را مدافع حقوق بشر می‌خوانند به کشورهای سوریه و لیبی حمله می‌کنند و مردم مظلوم آنجا را به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام آشتیانی با اشاره به اینکه دشمنان سعی در تحقیر ملت ایران دارند عنوان کرد: دشمنان سعی در تحقیر ایران دارند که ملت ایران به سربلندی و عزت خود نباید اجازه چنین پیشروی‌های را به دشمنان بدهد زیرا که دشمنان به ناامیدی ملت ایران شاد می‌شوند و احساس پیروزی می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران در تمامی سال‌ها نشان داده است که برای دفاع از آرمان‌های خود حاضر به شکنجه و سیلی خوردن است اما لحظه‌ای در برابر دشمنان و سخنان بیجا و نادرست آنان سکوت نمی‌کند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و تلاش‌های دانشجویان و نخبگان کشور برای حفظ و آبادانی کشور عنوان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند تا نام و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ماندگار و زنده باشد زیرا که با تلاش دانشجویان کشور تا به امروز در مسیر رشد و ترقی گام برداشته است و اگر تلاش دانشجویان نبود کشور به دست دشمنان ایران به مرز نابودی کشیده می‌شد.

حجت الاسلام آشتیانی خاطر نشان کرد: سایت فردو سبب خشم و کینه دشمنان نسبت به ایران و دانشجویان ایرانی شده است و از سوی دیگر موفقیت‌های دانشجویان و نخبگان ایران سبب شده تا دشمنان نسبت به ایران احساس ضعف و ناتوانی بکند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdko0x.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما