سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 20593
معاون استاندار قم:

مطالبات مردم را پرداخت کنیم

قم نيوز : قم نيوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم: مردم مطالباتی دارند که باید با تمام توان و نیروی خود این مطالبات را پرداخت کنیم زیرا افراد مراجعه‏‌‏کننده به ادارات گرفتار هستند.
مطالبات مردم را پرداخت کنیم
به گزارش قم نيوز، حجت‏‌‏الاسلام والمسلمین علی بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم پیش از ظهر امروز در نشست «صیانت از حقوق شهروندی» معنای فارسی حقوق شهروندی را حق‌‌الناس عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است هر کس قیمتی دارد و هر چیزی که برای دیگران می‌پسندید قیمت شما به همان میزان است.

وی خطاب به رؤسا و کارمندان ادارات گفت: به همان اندازه که ارباب رجوع را مورد تکریم قرار می‌دهید انسان محترمی هستید، میزان شما رضایت ارباب رجوع است،‌ یعنی اگر ارباب رجوع از شما راضی باشد خدا هم از شما راضی است.

بنایی اظهار داشت: مردم مطالباتی دارند که باید با تمام توان و نیروی خود این مطالبات را پرداخت کنیم، مردمی که به ادارات مراجعه می‏‌‏کنند گرفتار هستند و شاید خیلی از مسائل را هم ندانند به همین دلیل باید صبر را پیشه خود قرار دهید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: مدیران اجرایی به دلیل جایگاه اجتماعی و مسئولیتی که دارند مردم به آنها مراجعه و کارشان را واگذار می‏‌‏کنند که از این جهت وکلای مردم محسوب می‏‌‏شوند.

وی همچنین بیان کرد: بر اساس روایات مدیران و کارمندان ادارات امانتداران، وکلا و سفیران امامان محسوب می‏‌‏شوند به همین دلیل مدیران در صیانت از حقوق شهروندان باید بیشتر تلاش کنند.

بنایی ضمن اشاره به شهر قم گفت: شهر قم به دلیل مرکزیت تشیع جهان زیر ذره‏‌‏بین قرار دارد و از همین نظر بهترین عملکرد در این زمینه باید در شهر قم صورت گیرد.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) گفت: روزی امام به هشام فرمودند ای هشام بهترین روزها، ‌روزهایی است که در انتظار آن هستیم پس بدان چه کاری برای فردا انجام خواهی داد. هشام گفت چرا؟ امام فرمودند چون در روز قیامت مورد حساب و کتاب قرار خواهی گرفت و در مورد کارهایی که انجام داده‏‌‏ای از تو سوال خواهد شد؛ بهترین واعظ همین دنیاست.

وی در ادامه افزود: حق ما در دنیا عبرت‌گیری و وظیفه‏‌‏ ما رعایت حق‌الناس است،‌ مواظب حق‌الناس باشیم که خداوند از حق‌الناس نمی‏‌‏گذرد.

بنایی در پایان ضمن اشاره به تاکید مراجع و علما در مورد حفظ شأن ایام فاطمیه گفت: با توجه به مقارن بودن ایام فاطمیه با نوروز ۹۳ مدیران و مسولان، شأن ایام فاطمی را در ایام نوروز حفظ کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcipwar.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما