چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 20652
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم:‏

دغدغه مسئولان کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور است

قم نيوز : قم نيوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، یکی از دغدغه های مسئولان، کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور است.
دغدغه مسئولان کاهش تلفات انسانی در جاده های کشور است
به گزارش قم نيوز، محمد گلفشان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی گفت:از جمله دغدغه های مسئولان در کشور کاهش تلفات انسانی در جاده ها می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: همچنین کاهش جرائم اجتماعی ناشی از رفتارهای پر خطر جوانان، ایجاد روحیه نشاط و پویایی در سطح جامعه، کاستن تلفات انسانی در حوادث طبیعی کشور با آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در میان مردم نیز از دیگر دغدغه های مسئولان است.

وی با اشاره به طرح نوروزی هلال احمر اظهار داشت: در همین راستا چهاردهمین مرحله طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی، با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز با همکاری سازمان های مرتبط و تلاش داوطلبان جوان با عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار "بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم" از ۲۷ اسفند ماه الی ۱۵ فروردین سال ۹۳ اجرا می شود.

گلفشان پیرامون برنامه های این طرح در قم خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی، گردشگری و ‏سیاحتی، فرهنگی و مذهبی و ... از جمله فعالیت هایی هلال احمر است که در این طرح ۲۰۰ نفر از اعضای معاونت امور جوانان در پست های ۱۲ و ۲۴ ساعته به ارائه خدمت به مسافران می پردازند.

وی تصریح کرد:راه اندازی پایگاه سفر سالم توسط هلال احمر، برگزاری جشنواره ملی عکس و فیلم در راستای اهداف هلال احمر در حفظ کرامت انسانی، صلح و دوستی،استقرار ۲۶ اکیپ ثابت و سیار در ایام نوروز، برپایی خیمه های نماز و برپایی غرفه کودک، انجام تست های کنترل فشار و قند خون از جمله برنامه های این طرح است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص دیگر طرح های این مجموعه در ایام نوروز عنوان کرد:با توجه به همزمان شدن نوروز با ایام فاطمیه گفت:ایستگاه‌های صلواتی و بنرهای هلال احمر قم ‏امسال به صلوات خاصه حضرت زهرا(س) مزین شده‌اند ضمن اینکه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در کنار لباس پرسنلف تغییراتی خواهیم داشت.

وی یادآور شد:یکی از طرح های ایام نوروز نیز طرح سین هشتم از نظر ما سلامت و ایمنی به عنوان ابتکاری از جمعیت قم است که همایش ویژه ای در جهت آموزش شهروندان برگزار خواهد شد.

گلفشان درباره طرح های امدادی در ایام نوروز خاطرنشان کرد:حضور ۱۵ اکیپ امداد و نجات، ارائه آموزش های بازآموزی،طرح اهدای سبد کالایی توسط مردم شریف قم به نیازمندان با همکاری هلال ‏احمر قم نیز از دیگر برنامه های این جمعیت است.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewp8w.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما