پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 20689

دستیابی به درجات والای معرفت ثمره بهره‌گیری از قرآن است

قم نيوز : قم نيوز: معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران گفت: اینکه برخی از بزرگان دینی به درجات والایی می‌رسند ثمره بهره‌گیری از قرآن است چرا که ایشان هرچه می‌خواهند آن را از گلستان قرآن کسب می‌کنند.
دستیابی به درجات والای معرفت ثمره بهره‌گیری از قرآن است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی قندی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در قرآن کریم به مسئله قلب سلیم اشاره شده است، بیان کرد: قلب سلیم قلبی است که آماده حرکت در مسیر خداوند است و باید افراد برای تطهیر خود در مسیر جلب رضایت خداوند حرکت کنند.

وی تاکید کرد: با حرکت انسان به سمت قلب سلیم، او نیرو و توان لازم را برای رسیدن به قله پیدا کرده و انسان با تطهیر قلب خود به مقام والا می‌رسد.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌ علمیه خواهران با اشاره به اینکه قرآن بهترین الگو است، تاکید کرد: بزرگان دینی ما از قرآن بهره می‌گرفتند چرا که با تمام وجود آن را باور داشتند و به تمام آیات آن اعتقاد راسخ داشتند.

وی گفت: اینکه برخی از افراد به درجات والایی می‌رسند ثمره بهره‌گیری از قرآن است چرا که ایشان هرچه می‌خواهند آن را از گلستان قرآن کسب می‌کنند.

قندی با اشاره به اینکه یک عالم دینی مدام زندگی خود را با آیات قرآن تطبیق می‌کرد، افزود: ایشان وقتی می‌دید که به تمام وظایف خود در برابر قرآن عمل نکرده زندگی خود را قرآنی قلمداد نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: توجه به قرآن انسان را در مسیر پیشرفت هدایت کرده و دور شدن از این کتاب آسمانی موجب ویرانی انسان می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌ علمیه خواهران اظهار کرد: کسی که خود را قرآنی می‌داند باید دستورات آن را در زندگی به کار بسته و در عمل آنها را اجرا کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceop8w.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما