پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 20719
کارشناس تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

تقارن فاطمیه(س) و نوروز فرصتی برای تحقق سنت‌های حسنه است

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: تقارن فاطمیه(س) و نوروز فرصتی برای تحقق سنت‌های حسنه است.
تقارن فاطمیه(س) و نوروز فرصتی برای تحقق سنت‌های حسنه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی صدوقی درباره تقارن ایام عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(ص) اظهار کرد: نوروز یک واقعیت فرهنگی در ایران است که می تواند جهت متعالی یا مبتذل به خود بگیرد این ایام فرصتی است که می توان در طول آن سنت های حسنه مثل جریان صله رحم را محقق کنیم.

کارشناس تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جریان فاطمیه(س) هم مثل بقیه ایام سوگواری اگر افراد از بینش الهی برخوردار باشند این شرایط را مدیریت می کنند، افزود: اگر عید نوروز باستان متن و محور باشد اصول در حاشیه فرار می گیرد از این رو رفتار افراد بستگی به تصویر ذهنی و زاویه دید دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر اصالت و رویکرد از نظر بینشی اسلام باشد نگاه به نوروز مبتنی بر اندیشه دینی می شود، تصریح کرد: با این رویکرد وقتی مناسبتی باشد که در آن حادثه یا آسیبی برای اهل بیت(ع) تقارن دارد طبیعی است که به گونه ای مدیریت می شود تا حرمت ائمه(ع) حفظ شود، از این رو می توانیم از این فرصت سکویی برای رشد خود درست کنیم.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به اینکه نوروز یک موقعیت زمانی است و به نوع بهره برداری ما ربط دارد قرار نیست در همه موقعیت های زمانی به خوشی بگذرانیم، تصریح کرد: ایام فاطمیه (س) منافاتی با گردش و دیدوبازدید ندارد و این بستگی به خود افراد دارد به این معنا که رویکرد انسان مهم است.

کارشناس تربیتی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه ایام فاطمیه منافاتی با سنت های حسنه ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع نگاه و رویکرد افراد در عین اینکه ارتباط قلبی خود را با اهل بیت (ع) دارند، اگر در این ایام احساس کنند مادر خود را از دست داده اند قدرمسلم حرمت این ایام را نگه می دارند بنابراین نباید کلیشه شده با افراد رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام مخالفتی با شادی های مجاز و حلال ندارد، عنوان کرد: جریانی که بتواند شادی و نشاط را به زندگی افراد بیاورد، به انسان هویت دهد تا در کوتاه ترین زمان از زندگی بهترین بهره برداری را داشته باشد منافاتی با اسلام و حتی ایام فاطمیه(س) ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3yar.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما