يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 20809

مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بهجت (ره) با حضور بیت معظم له، شاگردان، ارداتمندان، اساتید، کارکنان و طلاب همزمان با پنجمین سالگرد قمری آن عارف روشن‌ضمیر در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.
مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر ناصری در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله بهجت گفت: حوزه‌های علمیه مجموعه‌ای از ارتباط با حق تعالی است و گوهرهایی در این حوزه‌ها است که امثال آیت الله بهجت‌ها را تربیت کرده که حتی حواریون هم به آن مقام نمی‌رسند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علمای بزرگ در این مدارس علمیه رشد کرده و با مردم تعامل برقرار می‌کردند.

وی افزود: گاهی در فضای طلبگی و زندگی دچار بن بستهایی می‌شویم ولی طبیعت بشر این است که با تصورات و ذهنیات خود چشم‌اندازی را تصور کرده و راه خروجی را محاسبه کند.

وی با بیان اینکه در یک مدرسه همه طلاب باید اهل تهجد، مراقبه و توجه باشند ادامه داد: طلاب باید تمام وقت خود را صرف دین خدا کنند و افکارشان رشد خویش و جامعه باشد.

این استاد حوزه با بیان اینکه از برکات حوزه‌های علمیه، تدوین و تالیف هزاران کتاب ارزشمند در انواع معارف است افزود: در این خزائنِ حوزه‌های علمیه، علما رشد کردند تا همسایه انبیاء(ع) شدند.

وی بیان کرد: آیت‌الله العظمی بهجت ممتاز به آداب و ادب، خلق و خوی و امور معنوی بودند و یک عمر فقیهانه حرکت کردند.

ناصری با بیان اینکه باید با الگو برداری از بزرگانی همچون آیت الله العظمی بهجت، آداب و ادب، خلق و خوی و امور معنوی در حوزه‌ها گسترش یابد خاطرنشان کرد: طلبه نباید در فضاهای حوزه گم شود، اگر کار تقوایی خود را انجام دهد، خداوند راه خروجی را نمایان خواهد ساخت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3var.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما