کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی:

عمل ائمه اطهار برای ما حجت است

خبرگزاری فارس , 8 آذر 1390 ساعت 10:34

قم نیوز: : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ائمه اطهار نور واحد بوده و کلام یکدیگر را تایید می‌کردند، گفت: هر اقدام و عمل ائمه اطهار حجت است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی اظهار کرد: امام حسین فرمودند: خداوند مدیر جامعه ما را قرار داده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که برای مردم الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مردم هم سفره افطار امیرالمومنین(ع) را ببیند و هم زهد امام صادق(ع) را مشاهده کنند، گفت: اسلام زینت را برای مردم حرام نکرده و از سوی دیگر بر زهد و ایثار مردم در شرایط خود تاکید دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تفاوت عمل ائمه به دلیل وسعت و آسانی برای مردم است، عنوان کرد: تفاوت منش ائمه نکته مهمی است و هرکدام از ائمه به فراخور زمانی که در آن بودند منش ویژه‌ای را در پیش می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار نور واحد بوده و کلام یکدیگر را تایید می‌کردند، بیان کرد: هر اقدام و عمل ائمه اطهار حجت است، ولی برخی گاهی از امامان سؤال می‌کردند، امام ابوالفضل العباس(ع) در تبعیت از امام خود هیچگاه سؤال نکردند.

‌رفیعی ادامه داد: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤالی در خصوص شناسایی مومن، صفت تسلیم و راضی بودن به رضای الهی را عنوان کردند.

وی با اشاره به وجود روایات متعدد در خصوص وظایف مسلمانان در قبال اهل بیت گفت: ما امروز هم در مقابل امام حسین(ع)، امیرالمومنین و ولیعصر(عج) و دیگر ائمه مسئول هستیم.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: رسول خدا فرمودند شما اگر چهار کار را در قبال اهل بیت من انجام دهید من خودم در روز قیامت شفیع شما خواهم شد.

وی گفت: یکی از این گروه‌ها کسانی هستند که اهل بیت(ع) را یاری کنند و یاری کردن اهل بیت با قلب، زبان و دست صورت می‌گیرد.

‌رفیعی کسی که زبان و قلب اهل بیت را دوست داشته باشد را گروه دوم ذکر کرد و افزود: باید این دوست داشتن همراه با معرفت باشد.

وی گروه سوم را کسی دانست که حوائج اهل بیت(ع) را برآورده کند و ادامه داد: امروز ما اگر امر به معروف و نهی از منکر کردیم و در راه حفظ دین گام برداشتیم، در راه برآورده شدن حوائج اهل بیت(ع) تلاش کرده‌ایم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی بد‌حجابی، بی‌غیرتی و فساد معنا ندارد، خاطرنشان کرد: اگر یک بانو حجاب خود را حفظ کند به سهم خود حوائج اهل بیت را برآورده کرده است.

وی تصریح کرد: امروز قاضی حوائج اهل بیت بودن به معنای این است که اهداف اهل بیت را در جامعه اسلامی را پیاده کرده و اجرا کند.

‌رفیعی خاطرنشان کرد: گروه چهارم که مورد شفاعت پیامبر گرامی اسلام قرار می‌گیرند کسانی هستند که از مقام اهل بیت دفاع کنند و اگر جایی شبهه‌ای وارد می‌شود پاسخ لازم را بدهد.

وی عنوان کرد: دفاع از اهل بیت گاهی قلمی، گاهی شعاری و گاهی بیانی است و همه اینها به نوعی دفاع از حریم اهل بیت است.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 2091

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2091/عمل-ائمه-اطهار-حجت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir