سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 2091
حجت‌الاسلام رفیعی:

عمل ائمه اطهار برای ما حجت است

قم نيوز : قم نیوز: : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ائمه اطهار نور واحد بوده و کلام یکدیگر را تایید می‌کردند، گفت: هر اقدام و عمل ائمه اطهار حجت است.
عمل ائمه اطهار برای ما حجت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی اظهار کرد: امام حسین فرمودند: خداوند مدیر جامعه ما را قرار داده است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که برای مردم الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مردم هم سفره افطار امیرالمومنین(ع) را ببیند و هم زهد امام صادق(ع) را مشاهده کنند، گفت: اسلام زینت را برای مردم حرام نکرده و از سوی دیگر بر زهد و ایثار مردم در شرایط خود تاکید دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تفاوت عمل ائمه به دلیل وسعت و آسانی برای مردم است، عنوان کرد: تفاوت منش ائمه نکته مهمی است و هرکدام از ائمه به فراخور زمانی که در آن بودند منش ویژه‌ای را در پیش می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار نور واحد بوده و کلام یکدیگر را تایید می‌کردند، بیان کرد: هر اقدام و عمل ائمه اطهار حجت است، ولی برخی گاهی از امامان سؤال می‌کردند، امام ابوالفضل العباس(ع) در تبعیت از امام خود هیچگاه سؤال نکردند.

‌رفیعی ادامه داد: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤالی در خصوص شناسایی مومن، صفت تسلیم و راضی بودن به رضای الهی را عنوان کردند.

وی با اشاره به وجود روایات متعدد در خصوص وظایف مسلمانان در قبال اهل بیت گفت: ما امروز هم در مقابل امام حسین(ع)، امیرالمومنین و ولیعصر(عج) و دیگر ائمه مسئول هستیم.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: رسول خدا فرمودند شما اگر چهار کار را در قبال اهل بیت من انجام دهید من خودم در روز قیامت شفیع شما خواهم شد.

وی گفت: یکی از این گروه‌ها کسانی هستند که اهل بیت(ع) را یاری کنند و یاری کردن اهل بیت با قلب، زبان و دست صورت می‌گیرد.

‌رفیعی کسی که زبان و قلب اهل بیت را دوست داشته باشد را گروه دوم ذکر کرد و افزود: باید این دوست داشتن همراه با معرفت باشد.

وی گروه سوم را کسی دانست که حوائج اهل بیت(ع) را برآورده کند و ادامه داد: امروز ما اگر امر به معروف و نهی از منکر کردیم و در راه حفظ دین گام برداشتیم، در راه برآورده شدن حوائج اهل بیت(ع) تلاش کرده‌ایم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی بد‌حجابی، بی‌غیرتی و فساد معنا ندارد، خاطرنشان کرد: اگر یک بانو حجاب خود را حفظ کند به سهم خود حوائج اهل بیت را برآورده کرده است.

وی تصریح کرد: امروز قاضی حوائج اهل بیت بودن به معنای این است که اهداف اهل بیت را در جامعه اسلامی را پیاده کرده و اجرا کند.

‌رفیعی خاطرنشان کرد: گروه چهارم که مورد شفاعت پیامبر گرامی اسلام قرار می‌گیرند کسانی هستند که از مقام اهل بیت دفاع کنند و اگر جایی شبهه‌ای وارد می‌شود پاسخ لازم را بدهد.

وی عنوان کرد: دفاع از اهل بیت گاهی قلمی، گاهی شعاری و گاهی بیانی است و همه اینها به نوعی دفاع از حریم اهل بیت است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.n0x2yt0zfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما