چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 2620
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

دولتمردان ترکیه آتش بیار معرکه شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و یک کشور عربی دست به دست هم داده‌اند و نقشه خود را از سوریه شروع کرده‌اند و در این میان دولتمردان ترکیه آتش بیار معرکه شده‌اند.
دولتمردان ترکیه آتش بیار معرکه شده‌اند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: در این حدیث آمده است که خداوند پیامبران خود را به صفات برجسته اخلاقی مجهز کرده است و یکی از بهترین سلاح‌های پیامبران اخلاق آنها بوده است.

وی گفت: امام صادق در ادامه این حدیث می‌فرماید اگر این مکارم و صفات برجسته اخلاقی را کسی دارد نعمت بزرگی نصیب او شده است و باید شاکر درگاه خداوند باشد و کسی که برخی از این صفات را ندارد باید به درگاه خداوند تضرع کرده و از خداوند بخواهد که این صفات که اکتسابی است را به او بدهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه صفات اخلاقی بسیاری در این حدیث عنوان شده است، گفت: همه کتاب‌های اخلاقی در این صفات خلاصه شده است.

وی با اشاره به صفت ورع گفت: بارها عرض کرده‌ایم که ورع مقام عالی تقوا است و شخصی که ورع داشته باشد علاوه بر پرهیز از گناه از شبهات نیز پرهیز می‌کند.

‌مکارم‌شیرازی بیان کرد: صفت دوم قناعت است؛ اگر در جمع‌آوری مال قناعت شود یک موسسه پیدا نمی‌شود که ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس ‌کند و همه اینها بر اثر حرص و آزمندی است.

وی افزود: در کشور آمریکا یک درصد مردم عمده ثروت‌ها را در اختیار داشته و ۹۹ درصد در محرومیت به سر می‌برند، معلوم نیست این همه ثروت را برای چه می‌خواهند، برای نسل آینده و حتی هفت نسل آینده نیز بیشتر است.

این مرجع تقلید گفت: صبر از دیگر صفات اخلاقی است که از آن می‌توان به استقامت در برابر مشکلات و هوای نفس و وسوسه‌های شیطان تعبیر کرد.

وی ادامه داد: صفت دیگر شکر است و باید نعمت‌های الهی را در همان مسیری که خداوند خواسته صرف کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: حلم از دیگر صفات مهم و برجسته اخلاقی است، در زندگی انسان گاهی به افرادی برخورد می‌کند که دارای شخصیت پایینی بوده و بد برخورد هستند و نباید در برابر این افراد زود از کوره در برود.

وی شجاعت و غیرت را از دیگر صفات یاد شده در این حدیث عنوان و خاطرنشان کرد: صفت دیگری که در این حدیث به آن اشاره شده حیا است، حیا سدی در برابر گناه است و اگر سد حیا بشکند انسان در برابر گناه بی‌تفاوت می‌شود.

‌مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: در گوشه و کنار گاهی زمزمه‌های اختلاف در میان طرفداران نظام به گوش می‌رسد، در آستانه انتخابات نباید زمزمه خلافی در میان علاقه‌مندان به نظام وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن از این شرایط سوء استفاده می‌کند، افزود: نقشه دشمن واضح است و می‌خواهند کشورهای خاورمیانه را یکی بعد از دیگری بشکنند، اول به سراغ سوریه رفته‌اند و بعد می‌خواهند به لبنان و عراق رفته و سپس به سراغ ما بیایند البته آنها موفق نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اوضاع کشور سوریه گفت: ما نمی‌گوییم سوریه مشکلات ندارد، باید مشکلات حل شده و خشونت برچیده شده و مردم این کشور دموکراسی را احساس کنند.

وی تصریح کرد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و یک کشور عربی دست به دست هم داده‌اند و نقشه خود را از سوریه شروع کرده‌اند و در این میان دولتمردان ترکیه آتش بیار معرکه شده‌اند.

‌مکارم‌شیرازی اضافه کرد: آنها مدتی در خط ضد صهیونیست بوده و محبوبیتی در کشورهای اسلامی پیدا کرده و حالا دست در دست اسرائیل و آمریکا گذاشته‌اند تا اینکه این مثلت شوم را محقق کنند.

وی گفت: اگر این مثلت شوم موفق شوند خیلی از چیزها عوض می‌شود و در این شرایط هر نغمه مخالفی بین ما باشد خلاف است.

مکارم‌شیرازی اظهار کرد: در گوشه و کنار گاهی زمزمه‌های اختلاف در میان طرفداران نظام به گوش می‌رسد، در آستانه انتخابات نباید زمزمه اختلافی در میان علاقه‌مندان به نظام وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند نعمت‌هایی می‌دهد که هواپیمای جاسوسی دشمن به دست ما بیفتد و آبروی آنها ریخته شود و باید در این شرایط هوشیار باشیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.5b5urhb0giupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما