سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 7515

کنترل جمعیت به سود کشور نیست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان تاکید کرد: کنترل جمعیت نه کاری عقلانی و نه دینی است و به سود کشور هم نیست.
کنترل جمعیت به سود کشور نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌ الله جعفر سبحانی شامگاه یکشنبه در دیدار استادان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور، شرکت کننده در طرح معرفت اظهار داشت: تحدید نسل نه کاری دینی و نه عقلایی است؛ زیرا کشور ما ظرفیت‌ها و منابع زیادی دارد که با مدیریت درست می توانیم به کشوری قدرتمند تبدیل شویم.

وی اظهار داشت: خانه‌های کم فرزند و بدون فرزند مثل زندان است و وجود فرزندان زیاد موجب شادابی خانه و خانواده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خانه‌‌ای که در آن فرزندان زیادی هستند محیط شادی دارد و اصالت‌‌های خانوادگی آن بیشتر حفظ می‌‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جمعیت ۷۵ میلیونی کشور اضافه کرد: این جمعیت قبل از انقلاب ۳۵ میلیون بود اما اکنون که بیش از دو برابر شده است باز هم ظرفیت بیشتر جمعیت را دارد و نباید تصور شود افزایش جمعیت موجب بدبختی است.

آیت الله سبحانی به وضعیت کشور چین اشاره و اظهار داشت: اگر افزایش جمعیت موجب بدبختی بود باید چینی‌ها فقیر و بدبخت بودند اما با مدیریت درست منابع به قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل شده‌اند.

میان تعریف فلاسفه و اسلام از انسان تفاوت وجود دارد
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعریف فلاسفه از انسان و تعریف اسلام از آن بیان داشت: فلاسفه مانند ابن سینا و ارسطو و ... انسان را حیوانی ناطق و دارای عقل می‌دانند در صورتی که اسلام انسان را موجودی دارای غرایض، احساسات و عقل تعریف می‌‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکید قرآن بر تعقل و تفکر اظهار داشت: فلاسفه انسان را حیوان ناطق می دانند در صورتی که اسلام انسان را موجودی دارای عقل و تفکر می داند که باید احساسات و غرایز خود را در مسیر درستی هدایت کند و در این زمینه میان تعریف فلاسفه و اسلام از انسان تفاوت وجود دارد.

ابراز تاسف از کمرنگ شدن اخلاق در جامعه
وی با ابراز تأسف از کمرنگ شدن اخلاق در محیط‌های علمی و در جامعه بیان داشت: علمای اخلاق باید با حضور در مراکز مختلف علمی اخلاقیات را بیشتر مورد توجه قرار دهند و به مردم راه درست استفاده از غرایز را بازگو کنند.

آیت الله سبحانی تأکید کرد: در صورتی می‌توانیم انسان مورد نظر قرآن را تربیت کنیم که اخلاق وارد عرصه‌های مختلف زندگی افراد جامعه شود و خدامحوری، محور زندگی ما باشد.

این مرجع تقلید بر لزوم پرداختن بیشتر به مباحث اخلاقی در حوزه و دانشگاه تأکید کرد و ادامه داد: علم در کنار اخلاق می‌تواند برای جامعه مفید باشد زیرا اگر جامعه‌ای اخلاقی هم باشد اما بدون علم نمی‌تواند قدرتمند باشد و جامعه عالم بدون اخلاق هم از علمش در راه نادرست استفاده می‌کند.

آیت الله سبحانی در پایان بر لزوم استفاده بیشتر از متون اخلاقی در دروس پزشکی تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.veafuqeiisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما