پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 1498
آیت‌الله سبحانی:

استقلال اقتصادی برگ برنده‌ای در برابر بیگانگان است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: استقلال کشور در زمینه تولید مواد اساسی سبب می‌شود که در مجامع جهانی توان مبارزه و در مقابل بیگانگان برگ برنده‌ای داشته باشیم.
استقلال اقتصادی برگ برنده‌ای در برابر بیگانگان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار را با جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه استان قم با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: رسول اکرم علما، مجاهدین و اقتصاد را سه محور اصلی جامعه معرفی می‌کند که در حال حاضر نیز این سه مورد، ستون‌های جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به خطرات جامعه بی‌ثبات افزود: در کشوری که امنیت وجود نداشته باشد هیچ ارزشی رشد نمی‌کند، زیرا این قابلیت در آن وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: سه چیز در نزد خدا دارای ارزش و جایگاه است، نخست صدای قلم دانشمندان بر روی کاغذ، دوم صدای قدم‌های نظامیان و مجاهدان در راه خدا و سومین مورد نیز زنانی که در خانه‌ها به کار تولید مشغول باشند.

اغین مسئول در ادامه به تشریح این سه مورد پرداخت و ابراز داشت: دانشمندی که در مسیر حفظ دین قدم برداشته و اجنبی پرست و لامذهب نباشد دارای ارزش است، زیرا علم او برای جامعه مفید خواهد بود.

سبحانی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید: «هر کس که نقطه قوتی داشته باشد من حاضر به همکاری با او هستم» بنابراین باید در گزینش‌ها به این مسئله توجه کرده و همین مقدار که شخصی توان یاری ما را در برخی اهداف داشته باشد جذب شود.

وی به جایگاه والای مجاهدین در راه خدا اشاره کرد و گفت: صدای قدم‌های محکمی که سربازان در میدان جنگ بر زمین می‌کوبند در نزد خدا جایگاه با ارزشی دارد و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت مبارزه و جهاد در راه خداست.

این استاد حوزه تصریح کرد: این سخن به معنای آن است که هر کاری که در راه حفظ قدرت اسلام صورت گیرد ارزشمند است و تنها مبارزه با دشمنان ملاک نیست بلکه افکندن ترس در دل دشمنان نیز نوعی عبادت محسوب می‌شود و این مسئله‌ای است که از پیروزی انقلاب در ایران به چشم‌ می‌خورد زیرا از این تاریخ به بعد دشمنان حتی نتوانستند یک وجب از خاک این سرزمین را تصرف کنند در حالیکه در زمان رضاخان این مسئله اتفاق افتاده بود.

وی فیض الهی را به همراه نیروی نظامی قدرتمند و رهبری حکیمانه عامل این پیروزی دانست و افزود: سپاه پاسداران نقش اساسی در حفظ و تداوم انقلاب دارد و فعالیت‌های نیروهای این نهاد در پیشگاه خداوند محفوظ است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر در جامعه امنیت وجود نداشته باشد بسیاری از برکات دیگر نیز وجود نخواهند داشت اضافه کرد: سپاه نگهبان کشور بوده و به عنوان پدیدآورندگان امنیت، قدم‌های آنان در میدان مشق و جهاد و حتی در خانه‌های خود در پیشگاه خداوند ارزشمند خواهد بود.

وی در ادامه به زنانی اشاره کرد که در محیط خانه و کارگاه‌ها به کار تولید مشغول هستند و گفت: به عنوان مثال می‌توان بانوانی را مورد توجه قرار داد که با تولید پوشاک موجب بی‌نیاز شدن جامعه در زمینه لباس و منسوجات از کشورهای خارجی می‌شوند و این مسئله نشان می‌دهد که هر فردی در هر مقامی باید تولیدکننده بوده و به مصرف محض نپردازد.

سبحانی عنوان کرد: کشوری که در ضروریات خود محتاج دیگران باشد در همه موارد باید به درخواست‌های آنان جواب مثبت دهد، اما اگر کشوری در موارد اساسی که سبب قوام جامعه می‌شوند تخصص داشته باشد موجب استقلال خواهد شد.

وی با اشاره به توانایی برخی استان‌های کشور در تولید غله افزود: سال‌ها بود که این امر محقق نشده بود، اما با اجرای برنامه‌های جدید و فیض و رحمت الهی اکنون ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده است.

این استاد حوزه افزود: امام خمینی(ره) در سال ۴۲ طی سخنرانی در مسجد اعظم قم مسئله وابستگی ایران به کشورهای خارجی را مورد نکوهش قرار داد و فرمود «کار ما به جایی رسیده که آرد بسته‌بندی شده از فرانسه به ایران صادر می‌شود تا کارخانه‌های تولید آرد ما تعطیل شوند» و چنانچه این رویه تاکنون ادامه می‌یافت اکنون باید تمام نفت خود را برای خرید مواد غذایی خرج می‌کردیم.

وی تاکید کرد: استقلال کشور در زمینه تولید مواد اساسی سبب می‌شود که در مجامع جهانی توان مبارزه و در مقابل بیگانگان برگ برنده‌ای داشته باشیم.

سبحانی با اظهار امیدواری به تعجیل در ظهور امام زمان (ع) گفت: ایشان با اقدامات خود موجب برچیده شدن مرزها شده و کشور واحد اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد واقعه غدیر و فراموشی این قضیه توسط مردم آن زمان گفت: خطبه غدیر توسط ۱۲۰ نفر از صحابه و ۹۰ نفر از تابعین ذکر شده و در مجموع ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت آن را نقل کرده‌اند و با احتساب روایت آن توسط شیعیان، در تواتر آن شکی وجود ندارد، اما فراموشی این گونه مسائل در میان اعراب آن زمان سابقه داشته و بیش از ۶۰ مورد در زمان پیامبر اسلام(ص) و پس از آن انکار شده و با آنها مخالفت صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: انتصاب امام توسط خدا و پیامبرش در آن زمان ضروری بود زیرا زندگی عشیره‌ای موجب می‌شد که انتخاب ولی توسط مردم صورت نگرفته و تنها رای روسای قبایل در این امر تاثیر داشت و نیز برخی از این افراد تنها برای رسیدن به مقامات دنیوی اسلام را قبول داشتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.n0f2yt0oja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما