چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 4172
استاد حوزه علمیه قم:

امام حسن عسکری(ع) شرایط را برای غیبت صغری فراهم کرد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: فضای ارتباطی امام حسن عسکری(ع) با شیعیان حالتی شبیه به غیبت صغری داشت.
امام حسن عسکری(ع) شرایط را برای غیبت صغری فراهم کرد
به گزارش قم نیوز، عذری حسینی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: حاکمان دوران از زمان پیشوای نهم شیعیان به دلیل مسئله امام زمان(عج) و منجی آل محمد سخت‌گیری‌های فراوانی به ائمه اطهار(ع) وارد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حاکمان جور از مهدی موعود احساس خطر می‌کردند، بنابراین امام حسن عسکری(ع) را در خفقان قرار می‌دادند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بنی عباس امام را زندانی کرده تا این امام بزرگوار را زیر نظر بگیرد، بنابراین آن امام همام با شبکه وکالتی به ارتباط با شیعیان می‌پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی پیشوای یازدهم شیعیان گفت: این امام بزرگوار با وجود فشارها و جو خفقان به طور محدود به تربیت شاگردان پرداخت و فعالیت‌هایی برای حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی انجام داد.

حسینی خاطر نشان کرد: شیعیان در دوران این امام بزرگوار در مناطق مختلف پراکنده بودند، بنابراین این امام بزرگوار برای ارتباط با شیعیان شبکه وکالتی را تشکیل داده تا به ترویج آموزه‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) به آماده‌سازی شرایط دوران غیبت اهتمام داشت، گفت: غیبت هر امام و رهبری برای مردم نامانوس بوده بنابراین پیشوای یازدهم با محدود کردن ارتباط خود با مردم اذهان را برای غیبت صغری آماده می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) به تقویت و توجیه سیاسی رجال می‌پرداخت و شبهه‌ها و تردیدهای عموم را از بین می‌برد.

وی عنوان داشت: حاکمان دوران این امام بزرگوار با توجه به آگاهی از حکومت مهدی موعود به دنبال ریشه‌کنی نسل این امام بزرگوار بودند، بنابراین با محدود و زندانی کردن وی از انجام هر اقدامی جلوگیری می‌کردند.

حسینی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) بر تولد مهدی موعود تاکید می‌کرد و فضای ارتباطی او با شیعیان حالتی شبیه به غیبت صغری داشت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.edjiw6dy0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما