شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 20775

فرهنگ فاطمی در جامعه پیاده شود

قم نيوز : قم نيوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ فاطمی دارای ابعاد گسترده‌ای است که از جمله ابعاد این فرهنگ، ساده‌زیستی است بنابراین باید کاری کنیم که سبک زندگی حضرت در زندگانی ما پیاده شود.
فرهنگ فاطمی در جامعه پیاده شود
به گزارش قم نيوز، عذری حسینی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) زندگی ساده و با محبت داشت و نقش مادری و همسری را به خوبی ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی حضرت زهرا(س) به ویژه در بعد سیاسی پس از رحلت پدرشان فوق‌العاده بود و در زمینه مسائل سیاسی و دفاع ولایت به فعالیت می‌پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت فاطمه(س) از نظر علمی، عاطفی، اجتماعی و سیاسی نسبت به تمام مسائل آگاه بودند و حضرت محسن نخستین شهید راه ولایت هستند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه دارای مادری ولایت‌مدار باشد.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) به این دلیل نیست که حضرت علی(ع) همسرش است گفت: ولایت‌مداری حضرت نشان‌دهنده دفاع از ولایت و جایگاه و جانشینی پدرشان بوده است و هرکس جای حضرت علی(ع) بود فاطمه از امامت و ولایت وی دفاع می‌کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نخستین مدافع علی نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام بود و این خود درس بزرگی است و ایشان به دلیل شناخت امام به اقدامات اساسی در زمینه دفاع امامت می‌پرداخت.

وی عنوان داشت: شناخت امام زمان یکی از مسائل مهم است بنابراین کسانی که با این مسئله مشکل دارند با مسئله ولایت‌مداری مشکل دارند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: حضرت به اندازه‌ای نسبت به مسئله ولایت دارای شناخت بود که جانش را در این مسیر فدا کرد.

وی با اشاره به فرهنگ فاطمی گفت: فرهنگ فاطمی دارای ابعاد گسترده‌ای است که از جمله ابعاد این فرهنگ ساده‌زیستی است بنابراین باید کاری کنیم که سبک زندگی حضرت در زندگانی ما پیاده شود.

حسینی خاطرنشان کرد: عدم توقع بی‌جا، برخورد با همسر و فرزندپروری حضرت فاطمه(س) فرهنگ‌ساز است ولی اکنون فرهنگ جامعه به سمتی می‌رود که از حضرت فاطمه زهرا(س) فاصله می‌گیریم و مسائلی را الگو قرار می‌دهیم که هیچ ارزش الهی ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcam0nu.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما