يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 20857

اهتمام مسئولان شهري به حفظ حرمت ايام فاطميه در قم

قم نيوز : قم نيوز: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: با توجه به تقارن ايام نوروز با ايام فاطميه همه مسئولان و ارگان‌ها بايد تلاش خود را در راستاي حفظ حرمت اين ايام به كار بگيرند.
اهتمام مسئولان شهري به حفظ حرمت ايام فاطميه در قم
به گزارش  قم نيوز، آيت الله سيد محمد غروي با بيان اينكه شان حرم اهل بيت(ع) در همه ايام بايد حفظ شود اظهار كرد: در ايام خاص از ولادت گرفته تا شهادت حفظ شعائر اين ايام بايد مورد توجه قرار گيرد و همه براي حفظ حرمت اين ايام گام برمي‌دارند.

وي توجه به جايگاه حضرت زهرا(س) را مهم خواند و گفت: ايشان نه تنها در مقام معنويت و ولايت جايگاه عظيمي دارند بلكه تنها دختر پيامبر اكرم(ص) و مادر ائمه(ع) هستند، از اين رو توجه به عظمت و جلال اين بانو از واجبات است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: همه مسئولان و كساني كه داراي توانايي لازم هستند و در مسائل فرهنگي نيز نقشي دارند بايد كاري كنند تا حرمت ايام فاطميه حفظ شود.

آيت الله غروي با اشاره به ايام فاطميه گفت: مسئولان تا جايي كه مي‌توانند بايد تلاش خود را براي حفظ حرمت اين ايام به كار گيرند و از نصب بنرهاي تبليغاتي گرفته تا جرايد و مطبوعات همه بايد براي پاسداشت اين ايام كمر همت را ببندند و توجه ويژه‌اي به اين امر داشته باشند.

وي به عملكرد شهرداري اشاره و بيان كرد: از اين ارگان انتظار مي‌رود تلاش بيشتري به كار بگيرد و شهر را آماده اين ايام كنند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: مردم همواره تلاش و سعي مضاعف‌تري به اين ايام داشته و دارند، گرچه نمي‌توان منكر اقدامات اين افراد باشيم، اما شايسته است حرمت اين ايام بيشتر حفظ شود.

قم بايد آماده نوروزي فاطمي باشد

یکی دیگر از اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم نیز با اشاره به زائرپذيري شهر قم گفت: اين شهر همواره بايد به منظور پذيرايي از مسافران و زائران آماده باشد.

حجت الاسلام والمسلمين ابولقاسم عليدوست با اشاره به اينكه در صورت وجود تدبير صحيح ناهمسويي ميان ايام نوروز و ايام فاطميه وجود نخواهد داشت اظهار كرد: اگر برنامه‌ريزي‌ها به صورت صحيح انجام شوند هيچ تضادي ميان اين ايام وجود ندارد.

وي بيان كرد: از آنجايي كه قم، شهري مذهبي و زائرپذير است از اين رو همواره پذيراي ميهمانان و زائران زيادي بوده است و به طور حتم آماده سازي شهر تنها به ايام خاصي اختصاص ندارد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: خيابان‌ها، بوستان‌ها، پارك‌ها و فضاي سبز شهر همواره بايد آماده باشند و البته اين امر همواره مورد توجه مسئولان امر است.

عليدوست نصب پلاكارد، بنر و عدم وجود صداي موسيقي در سطح شهر را در همه ايام سال مهم خواند و گفت: با توجه به فضاي معنوي قم مسئولان بايد تلاش خود را به منظور هر چه بهتر انجام شدن مراسم در اين ايام به كار بگيرند.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcbzwb5.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما