کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مراسم گرامیداشت چهلم آیت الله موحد ابطحی در قم برگزار شد

خبرگزاری ايسنا , 27 اسفند 1392 ساعت 10:03

قم نيوز:‌مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله سید محمد باقر موحد ‏ابطحی دوشنبه شب با حضور گسترده خیل عظیم مردم و علمای بزرگ حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.


به گزارش قم نيوز، در این مراسم که با حضور آیات امینی، گرامی، علوی بروجردی، میلانی و نمایندگان بیوت مراجع و همچنین اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جمع کثیری از مردم و هیئات‎های مذهبی شهرهای اقلید و اصفهان حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی به ذکر ویژگی های عظیم شخصیتی این عالم فقیه جهان تشیع اشاره کرد و گفت:مرحوم آیت الله ابطحی تمام زندگی خود را صرف تفقه در دین، خدمت به مردم، تهذیب و اخلاق و مردم داری کرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، ادامه داد: به همین جهت است که پس از رحلت ایشان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید این چنین پیام‏های تسلیت صادر کرده و درمراسمات ترحیم ایشان شرکت کردند.

وی آن مرحوم را فقیهی متعبد توصیف کرد، و افزود: عبادت آن زمانی بهای فراوان دارد که از فکر و اندیشه و بصیرت و معرفت نشات گرفته باشد لذا عبادات آن مرحوم کاملا از این ویژگی ها برخوردار بود.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: ارتباط آن مرحوم با جامعه تنها به مسایل دینی محدود نمی شد و آن عالم ربانی با برخی از اقدامات که در راستای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اقلید استان فارس انجام داد نقش مهمی در کاهش فقر و بیکاری در این شهرستان ایفا نمود.

مرحوم ابطحی سالها در شهرستان های اقلید و اصفهان و قم به درس و بحث و راه اندازی مراکز علمی و تخصصی و خیریه مشغول بود و از مبارزترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی بود که در بهمن ماه گذشته دارفانی را وداع گفت.

انتهاي پیام/126


کد مطلب: 20916

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20916/مراسم-گرامیداشت-چهلم-آیت-الله-موحد-ابطحی-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir