سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 20916

مراسم گرامیداشت چهلم آیت الله موحد ابطحی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله سید محمد باقر موحد ‏ابطحی دوشنبه شب با حضور گسترده خیل عظیم مردم و علمای بزرگ حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم گرامیداشت چهلم آیت الله موحد ابطحی در قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، در این مراسم که با حضور آیات امینی، گرامی، علوی بروجردی، میلانی و نمایندگان بیوت مراجع و همچنین اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، جمع کثیری از مردم و هیئات‎های مذهبی شهرهای اقلید و اصفهان حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی به ذکر ویژگی های عظیم شخصیتی این عالم فقیه جهان تشیع اشاره کرد و گفت:مرحوم آیت الله ابطحی تمام زندگی خود را صرف تفقه در دین، خدمت به مردم، تهذیب و اخلاق و مردم داری کرد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، ادامه داد: به همین جهت است که پس از رحلت ایشان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید این چنین پیام‏های تسلیت صادر کرده و درمراسمات ترحیم ایشان شرکت کردند.

وی آن مرحوم را فقیهی متعبد توصیف کرد، و افزود: عبادت آن زمانی بهای فراوان دارد که از فکر و اندیشه و بصیرت و معرفت نشات گرفته باشد لذا عبادات آن مرحوم کاملا از این ویژگی ها برخوردار بود.

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: ارتباط آن مرحوم با جامعه تنها به مسایل دینی محدود نمی شد و آن عالم ربانی با برخی از اقدامات که در راستای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اقلید استان فارس انجام داد نقش مهمی در کاهش فقر و بیکاری در این شهرستان ایفا نمود.

مرحوم ابطحی سالها در شهرستان های اقلید و اصفهان و قم به درس و بحث و راه اندازی مراکز علمی و تخصصی و خیریه مشغول بود و از مبارزترین شاگردان آیت الله العظمی بروجردی بود که در بهمن ماه گذشته دارفانی را وداع گفت.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-wni.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما