سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 20923
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد

نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی از طریق اجتماعات مذهبی

قم نيوز : قم نيوز: معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قم گفت: اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که باید از طریق منبر‌ها، مساجد و اجتماعات مذهبی باید در مردم نهادینه شود، که ائمه جماعات نیز در این راستا نقش مهمی دارند.
نهادینه سازی اقتصاد مقاومتی از طریق اجتماعات مذهبی
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام محمود نجاریان‌زاده با اشاره برنامه‌های سازمان تبلیغات در نوروز، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، ارتباط با جوانان و نوجوانان است، بنابراین در سازمان تبلیغات اسلامی رویکرد ما بر اساس ارتباط با نوجوانان است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به هیئت‌های دانش آموزی در مدارس، افزود: در این هیئت‌ها گفتمان‌های دینی را برای افرادی که در این هیئت‌ها هستند به صورت جلسات پرسش و پاسخ برای رفع شبهات در نظر داریم که به تقویت باورهای دینی پرداخته می‌شود و این ارتباط بین جوانان و روحانیت را از طریق پرسش و پاسخ فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی به عنوان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد است، بنابراین ائمه جماعات را به صورت گروه‌های بیست نفری جمع آوری کردیم و در این جلسه مطالبه مردم از نظام و مطالبه رهبر معظم انقلاب از مردم را برای آن‌ها بیان کردیم و تاکید کردیم که اقتصاد مقاومتی را در بطن جامعه نهادینه کنند.

حجت الاسلام نجاریان‌زاده با اشاره به نقش منبر و موعظه در فرهنگ سازی، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که باید از طریق منبر‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی و اجتماعات مذهبی باید در مردم نهادینه شود، که ائمه جماعات نیز در این راستا نقش مهمی دارند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به خطر کاهش نسل و طلاق در جامعه، گفت: دغدغه دیگر رهبر معظم انقلاب که به آن تاکید دارند مسئله کاهش جمعیت در جامعه است و در حال حاضر نیز طلاق در جامعه زیاد است که سبب کانون به هم ریختگی نظام خانواده شده است، بنابراین همایش‌های تحکیم بنیان خانواده را در مجتمع نور برگزار می‌کنیم و در درون هیئت‌ها دانش آموزی و بانوان مباحث آموزشی حفظ زندگی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم.

وی با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها، بیان کرد: گفتمان‌های دانشجویی را نیز ویژه آگاه سازی دانشجویان درباره مسائل مهم اجتماعی، سیاسی که نیاز روز است را در نظر داریم.

نجاریان‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) در امر فرهنگ سازی، اظهار کرد: آموزش مبلغات را در دستور کار داریم و ۲۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا را دعوت کردیم و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را به آن‌ها بازگو کردیم و خواستیم که محور مباحث آن‌ها در زمینه تبلیغ حول این مسئله باشد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط با نسل جوان و نوجوان، افزود: برای برقراری ارتباط با مخاطب بحث راهبر ۱ و ۲ را اجرا کردیم که در این طرح تعدادی از طلاب حوزه را انتخاب کردیم و برای برقراری ارتباطات با نوجوانان آموزش دادیم، ارتباط گیری با جوانان و نوجوان از طریق طلاب جوان از مهم‌ترین کارهای سازمان تبلیغات است.

وی با بیان استفاده از ظرفیت افراد تحصیل کرده، عنوان کرد: ارتباط گیری با نخبگان فرهنگی که از کار‌شناسی تا سطح دکتری که تحصیلات دانشگاهی دارند را جمع آوری کردیم که تاثیر گذار فرهنگی هستند از طریق کارگاه، با پوششی که نخبگان فرهنگی می‌توانند در جامعه ایجاد کنند، از ایبن ظرفیت هم استفاده می‌کنیم.

نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه‌های نوروزی سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: در ایام نوروز با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، با استفاده ازمبلغان برادر و خواهر، پایگاهی را به عنوان استقرار در اطراف پارکینگ شرقی و نمایشگاه حرم و نمایشگاه میدان آستانه ایجاد می‌کنیم که در آنجا به سئوالات مردم و مسافران پاسخ داده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به استقرار خیمه‌های نماز در شهر، خاطرنشان کرد: در سطح شهر خیمه‌های نماز برپا می‌شود که در آن طلاب به پاسخگویی سئوالات شرعی مسافران می‌پردازند و در وقت نماز نیز نماز جماعت در آن خیمه‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: مسابقه‌های فرهنگی و تفریحی با رویکرد آگاهی بخشی مذهبی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که در این مسابقابه‌ها مفاهیم دینی از طریق بروشور‌ها به شرکت کنندگان اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfm1d0.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما