چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 20969

برترین شطرنج بازان جام "به اندیشان" در قم معرفی شدند

قم نيوز : قم نيوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم از مشخص شدن تیم ها و نفرات برتر پیکارهای لیگ شطرنج باشگاه های استان قم ملقب به جام «به اندیشان» خبر داد.
برترین شطرنج بازان جام "به اندیشان" در قم معرفی شدند
به گزارش قم نيوز، حسین رحمتی نشاط تصریح کرد: البته ما پیش از این رقابت های مختلفی در قالب لیگ شطرنج در سطح قم برگزار کرده بودیم اما مسابقات که واقعا شکل واقعی یک لیگ را داشته باشد همین رقابت ها بود و با کیفیتی بسیار مطلوب به انجام رسید.

وی ادامه داد: در واقع این دوره از مسابقات نخستین دوره لیگ شطرنج باشگاه های قم بود که با جدال برترین شطرنج بازان قم در قالب تیم های مختلف به انجام رسید و در نهایت با رقم خوردن قهرمانی شطرنج بازان تیم لوازم ساختمانی خاوری به کار خود پایان داد.

رحمتی نشاط افزود: در حالی که محمدرضا لاجوردی زاده به عنوان داور بین المللی و مطرح شطرنج استان قم مسئولیت سرداوری مسابقات لیگ شطرنج باشگاه های استان قم را بر عهده داشت پیکارهای قهرمانی نخستین دوره لیگ شطرنج باشگاه های قم بعد از دو ماه برگزاری برترین های خود را شناخت.

وی یاد آور شد: ما با هدف شناخت استعدادهای شطرنج قم این رقابت ها را با شرکت هفت تیم از روز پنج شنبه بیست و ششم دی ماه آغاز کردیم و رقابت ها به مدت ۱۴ هفته در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم تا تعیین تیم قهرمان ادامه پیدا کرد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم با بیان اینکه استقبال تیم هایی از ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی استان قم در این دوره قابل توجه بود، ابراز داشت: هفت تیم در این دوره از پیکارها حضور داشتند و در یک جدول دوره ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: هر تیم شرکت کننده در این مسابقات متشکل از ۶ شطرنج باز بود که چهار بازیکن به عنوان نفرات اصلی و دو بازیکن به عنوان مهره ذخیره عضو هر تیم بودند و سرانجام تیم لوازم ساختمانی خاوری عنوان قهرمانی را کسب کرد.

رحمتی نشاط با بیان اینکه حضور قهرمانان و پیشکسوتان در کنار شطرنج بازان نوجوانان و چهره‌های برتر شطرنج قم موجب ارتقای سطح کیفی این پیکارها شده بود، اضافه کرد: تیم‌ها در قالب دیدارهای رفت و برگشت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: با پایان نخستین دوره پیکارهای لیگ شطرنج باشگاه های استان قم با عنوان جام «به اندیشان» شطرنج بازان تیم لوازم ساختمانی خاوری با ۵/۴۰ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و جشن قهرمانی گرفت، ضمن اینکه شطرنج بازان تیم کبیر پالت پویا با ۳۳ امتیاز در جایگاه دوم ایستادند و نایب قهرمان شدند و تیم دانشگاه علوم پزشکی با کسب ۲۶ امتیاز مقام سوم را به دست آورد.

انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdcf11d0.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما