چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 20980
آیت‌الله سعیدی تاکید کرد :

لزوم رعایت ایام فاطمیه در ایام نوروز

قم نيوز : قم نيوز:‌امام جمعه قم گفت: در باطن، مصیبت حضرت زهرا(س) برای شیعیان خیر و برکتی است که از طریق اقامه عزا و شناخت سبک زندگی آن حضرت شیعیان می‌توانند به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) برسند چرا که حضرت فاطمه(س) الگوی فرزندشان حضرت مهدی(عج) هستند.
لزوم رعایت ایام فاطمیه در ایام نوروز
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله محمد سعیدی در حاشیه مراسم افتتاحیه شهرک معارفی در حرم حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به صفا و خلوص کارهای گروهی، اظهار کرد: اخلاص و صفا و صمیمیت و پشتکاری که در این مجموعه‌ها وجود دارد، توجه به منبع لایزال ولایی به برکت و جلوه کار آن‌ها افزوده است.

امام جمعه قم اشاره به اینکه هدف اصلی از حضور در حرم حضرت معصومه (س)، افزود: هدف عمده مردمی که در این مکان حاضر می شوند، زیارت کریمه اهل بیت(س) و آشنا شدن با اهداف او است، زیرا اینجا حرم اهل بیت (ع) است و همه اهل بیت(ع) در اینجا حضور دارند و هر کاری که در اینجا برگزار می‌شود باید با آن هدف بلند آن بزرگوار همراه باشد.

وی با بیان فواید این نمایشگاه برای افرادی که به حرم مطهر مراجعه می کنند، تصریح کرد: زائری که برای زیارت به اینجا می‌آید با خود کودک و نوجوانی به همراه دارد و این نمایشگاه برای مؤمنان فرصت خوبی است ولی برای شیطان صفتان و مهاجمان فرهنگی یک تهدید به شمار می‌رود.

آیت الله سعیدی با اشاره توجه امام زمان(عج) به کارهای ما، عنوان کرد: بعد از توجه به حضرت ولی عصر(عج) و حضرت معصومه(س) باید از این مجموعه تشکر کنم که با این بینش و این روش در تلاش برای آشنا ساختن مردم با معارف الهی هستند، بنابراین باید عهد ببندیم که در آغاز سال جدید بتوانیم اهداف ولی عصر(عج) را با هدایت رهبر انقلاب پیگیری کنیم.

امام جمعه قم با ابراز قدردانی از کسانی که در این کار زحمت کشیده‌اند، گفت: این افراد از نظر سن جوان هستند و از نظر روح این برنامه‌ها زایده فکر و تلاش و ایده‌ها آنهااست و کار آن‌ها بسیار ارزشمند است، انشاء‌الله خداوند این کار را قبول کند و بتوانیم معارف اهل بیت (ع) را با این روش‌ها به مخاطبین منتقل کنیم.

وی با اشاره به اهداف کارهای انجام شده در این نمایشگاه، بیان کرد: بینش آن‌ها الهی و ولایی است و البته روش آن‌ها بر پایه سرگرم کردن مردم نیست بلکه آموزش در لباس نمایش است که بسیار ارزش دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به تقارن نوروز با شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: زیبنده است که ملت ما با حضرت ولی عصر(عج) همدردی کنند و همدردی با آن امام عزیز تأثر و محزون شدن در این مصیبت بزرگ است، اما ما این گره خوردن سال با نام حضرت فاطمه(س) را به فال نیک می گیریم، اگرچه این مصیبت سخت است ولی در باطن مصیبت حضرت زهرا(س) برای شیعیان خیر و برکتی است که از طریق اقامه عزا برای آن بزرگوار و شناخت سبک زندگی آن حضرت شیعیان می‌توانند به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) برسند چرا که حضرت فاطمه(س) الگوی فرزندشان حضرت مهدی(عج) هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciu3ar.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما