يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 21179

هزینه‌های نظافت شهری در سال 93 کاهش می‌یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه روزانه در قم 700 تن زباله تولید می‌شود گفت: برنامه‌های مدیریت پسماند شهری در سال 93 در راستای فرهنگ‌سازی در کاهش مقدار زباله و همچنین کاهش هزینه‌های بخش نظافت شهری است.
هزینه‌های نظافت شهری در سال 93 کاهش می‌یابد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا بامداداصل با اشاره به اینکه نظافت شهری یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در مدیریت شهری است گفت: اگر زائری به شهر قم وارد شود و پاکیزگی شهر در خطر باشد ضعف مدیریت شهری است و شهرداری با اهتمام جدی در نظافت شهری تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه بهتر است از واژه پسماند به جای زباله استفاده کرد، عنوان کرد: تا زمانی که پسماندها قابلیت بازیافت دارند نمی‌توان به آن‌ها واژه زباله را اطلاق کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه در سال ۹۲ هزینه نظافت شهری قم ۳۸ میلیارد تومان شد، افزود: در سال ۹۳ این عدد ۴۳ میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر قم در مرکز ایران قرار دارد و مورد توجه مسافرین است تصریح کرد: بحث نظافت شهری قم هزینه هنگفتی را بر دوش شهرداری می‌گذارد و انرژی زیادی را از شهرداری می‌گیرد.

بامداداصل با اشاره به اینکه روزانه در قم ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های مدیریت پسماند شهری در سال ۹۳ در راستای فرهنگ‌سازی در کاهش مقدار زباله تولیدی و نیز تفکیک زباله‌ها از مبدأ و همچنین کاهش هزینه‌های بخش نظافت شهری است.

وی با بیان اینکه سازمان در سال ۹۳ به دنبال انعقاد قرار داد با پیمانکاران قوی و با تجربه است گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم سال گذشته با ۱۰ شرکت قرار داد داشت ولی امسال سعی می‌کند با پیمانکاران قوی و با تجربه از سراسر کشور قرار داد ببندد و از این طریق فراخوان می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مکانیزه کردن تمام خودروهای جمع‌آوری زباله را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست و ابراز کرد: اکنون ۳۰ درصد خودروها مکانیزه است و شهرداری اهتمام دارد که تمام خودروها را در سال ۹۳ مکانیزه کند.

وی آموزش پاکبانان و رفتگران را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان از جذب پاکبانان غیر آشنا به اصول پاکبانی جلوگیری می‌کند.

بامداداصل بیان کرد: پاکبانان شهر قم باید کسانی باشند که به شغل خود افتخار می‌کنند و در راه نظافت شهری تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

وی به ایجاد صنایع تبدیلی در سایت البرز اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم که این خط تولید از یک خط به پنج خط توسعه یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به استحصال انرژی از لندفیل‌ها با مشارکت وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: اکنون زباله‌ها در شهر قم دفن می‌شوند و سپس روی آن‌ها با خاک پر می‌شود و بعد از مدتی در زیر خاک‌ها گازهای خاصی تولید می‌شود که می‌توان این گازها را به انرژی تبدیل کرد.

وی افزود: مطالعات بهره‌برداری از لندفیل‌ها انجام شده است و بهره‌برداری از لندفیل‌ها در شهر ممکن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به بحث فراگیر کردن آموزش تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ حدود ۱۲۰ هزار خانواده در این طرح شرکت کردند و امسال سازمان در نظر دارد که این طرح را برای همه خانواده‌ها اجرا کند و همه خانواده‌های قمی را آموزش دهد.

بامداداصل با اشاره به اینکه شهرداری در نظر دارد که در سال ۹۳ زباله‌های خانگی را به صورت یک روز در میان جمع‌آوری کند، بیان کرد: جمع‌آوری پسماندها به صورت یک روز در میان علاوه بر کاهش هزینه‌ها موجب کاهش تولید زباله نیز می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjhve8.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما