کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم , 11 فروردين 1393 ساعت 18:30

قم نیوز: رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز، حسن عابدی درباره عملکرد کاراته قم در سال ۹۲ اظهار کرد: به طور کلی عملکرد کاراته قم در سال ۹۲ مطلوب و رضایت بخش بود و با توجه به درخشش تیم‌های اعزامی قم در رده‌های پایه کشوری و حضور تیم‌های قمی در سوپرلیگ آقایان و بانوان کشور برای نخستین بار، سال خوبی را در کاراته سپری کردیم.

وی در مورد عملکرد تیم کاراته شیر ژال قم در مسابقات سوپرلیگ بانوان کشور گفت: متاسفانه کاراته قم در حوزه بانوان از نظر فنی در سطح مناسبی قرار ندارد و این ضعف با توجه به بافت فرهنگی و نگاهی که غالب مردم قم به حضور بانوان در عرصه ورزش قهرمانی دارند طبیعی است.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: مشکلی که ما در رشته کاراته در قبال بانوان داریم تنها محدود به کاراته نیست و در سایر رشته‌های ورزشی نیز به چشم می‌خورد.

عابدی بیان کرد: بانوان قمی در عرصه ورزش همگانی حضوری فعال و شایان توجه دارند اما در بخش ورزش قهرمانی با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای یک ورزشکار در سطوح فرا استانی و ملی از نظر شرکت مداوم و حرفه‌ای در تمرینات، اردو و سفر‌ها وجود دارد نمی‌توانیم انتظار زیادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تیم شیر ژال قم امسال برای نخستین بار در سوپرلیگ کاراته کشور شرکت کرد و عملکردی متوسط داشت اما تنها ۳۰ درصد از نفرات این تیم بومی بودند و باقی اعضای این تیم را کاراته کاهای غیر قمی تشکیل دادند.

رئیس هیئت کاراته استان قم تصریح کرد: در حال حاضر، ظرفیت کافی برای بومی سازی کاراته بانوان قم وجود ندارد و این، به دلیل بحران کاراته کاهای مجرب و توانمند بانو در قم است که به سبب ریشه‌های فرهنگی و مذهبی نتوانسته‌ایم ورزشکارانی قدرتمند در حوزه فنی را تربیت کنیم.

عابدی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ارزش حفظ فرهنگ اسلامی به مراتب بیش از کسب عناوین قهرمانی ورزشی است البته باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که حضور در ورزش قهرمانی با فرهنگ و مذهب منافاتی ندارند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 21218

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/21218/ظرفیت-کافی-بومی-سازی-کاراته-بانوان-قم-وجود-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir